×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
دومین روز عملیات «طوفان الاقصی»| شلیک همزمان ۱۰۰ راکت مقاومت به «سدیروت»

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر» به نقل از تسنیم، تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در پی عملیات طوفان الاقصی برای دومین روز پیاپی ادامه پیدا کرده و وزارت بهداشت غزه از افزایش تعداد شهدا و مجروحان این تجاوز خبر داده است. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی  در همین راستا دیروز و دیشب ده‌ها حمله هوایی به منازل مسکونی در نوار غزه و تعدادی از موسسات دولتی و مواضع نظامی انجام دادند. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد در نتیجه این حملات تاکنون ۳۱۳ نفر به شهادت رسیده و ۱۹۹۰ نفر زخمی شده‌اند.

در طرف مقابل نیز نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به خارج کردن کامل شهرک نشینان ساکن مرزهای نوار غزه کرده‌اند. در نتیجه حملات نیروهای مقاومت به سرزمین‌های اشغالی تاکنون بیش از ۳۵۰ اسرائیلی کشته و بالغ بر ۱۸۰۰ تن دیگر زخمی شده اند. ده‌ها تن از اسرائیلی‌ها نیز در این عملیات اسیر شده‌اند. در حالی‌که آمار اعلام شده اسرای صهیونیست حدود صد نفر اعلام شده اما روزنامه صهیونیستی جروزالم پست اعلام کرد که گزارش‌های غیر رسمی نشان می‌دهد ۷۵۰ اسرائیلی  مفقود شده‌اند.

رژیم صهیونیستی دیشب با ادامه حملات هوایی بسیاری از منازل مسکونی  در نوار غزه از جمله برخی منازل منتسب به رهبران مقاومت فلسطین را هدف حملات هوایی خود قرار داد از جمله این منازل ساختمانی ۱۳ طبقه بود که در نتیجه  شدت حملات رژیم صهیونیستی  به صورت کامل منهدم شد.

گردان‌های القسام نیز اعلام کردند در واکنش به حملات هوایی رژیم صهیونیستی بالغ بر ۱۰۰ موشک را به شهرک صهیونیستی عسقلان شلیک کرده اند. همچنین آژیرهای خطر در شهرک صهیونیستی کرم ابو سالم  در مرز غزه نیز به صدا در آمده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد همچنان تعدادی از مبارزان حماس در داخل سرزمین‌های اشغالی حضور دارند و درگیری‌ها در برخی محورها دنبال می‌شود. صوفا، کیبوتس و حولیت از جمله مناطقی هستند که درگیری‌ها دیشب در آن استمرار پیدا کرد.

***کاربران محترم اخبار لحظه به لحظه فلسطین را در زیر خبر اصلی دنبال کنند***

۱۱:۳۰ – شلیک ۱۰۰ راکت مقاومت به سدیروت

گردان‌های شهید عزالدین قسام در پاسخ به بمباران گسترده منازل مسکونی غزه، شهرک صهیونیست نشین سدیروت را بار دیگر با شلیک ۱۰۰ موشک هدف قرار داد.

۱۱:۲۸ – فرار گسترده صهیونیست‌ها از سرزمین‌های اشغالی

روزنامه هاآرتص در گزارشی از فرار گسترده صهیونیست‌ها از سرزمین اشغالی خبر داد و به نقل از یکی از این افراد افزود : بعد از ساعت ها پنهان شدن در پناهگاه بلیت اولین پرواز را گرفتیم ، به قدر کافی وحشت زده شدیم.

اعلام اسرای فلسطینی تا ساعت

گردان‌های قسام تاکید کرد که تا ساعاتی دیگر تعداد اسرائیلی‌های اسیر شده در نبرد طوفان الاقصی را اعلام خواهد کرد.

۱۱:۱۶- تداوم درگیری رزمندگان فلسطینی با صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی

منابع صهیونیستی گزارش دادند که درگیری‌ها در سه مرکز  ناحل عوز ، کیسوفیم و کفار عزة  در مرز با غزه  ادامه دارد.

۱۱:۰۶ – صهیونیست‌ها به کشته شدن ۳۵۰ اسرائیلی اذعان کردند

رژیم صهیونیستی رسما به کشته شدن ۳۵۰ نظامی این رژیم اذعان کرد. ۱۸۰۰ تن از صهیونیست‌ها نیز در این عملیات زخمی شدند.

۱۱:۰۱ آمار جدید از شهدای غزه/ ۳۱۳ نفر شهید و ۱۹۹۰ زخمی

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که آمار شهدای غزه به ۳۱۳ شهید و ۱۹۹۰ زخمی رسیده است.

۱۰:۴۰- تداوم حملات رژیم صهیونیستی به منازل و زیر ساخت‌های غزه

رژیم صهیونیستی برج وطن در خیان الجلاء ، برج العکلوک در محله النصر و یک مرکز تجاری در شهرک بیت حانون در شمال نوار غزه را با خاک یکسان کرد.

۱۰:۳۶- رونمایی از پهپاد مقاومت در نبرد طوفان الاقصی

گردان‌های «عزالدین القسام»، شاخه نظامی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) صحنه‌هایی از پرتاب تعدادی از پهپاد انتحاری به سمت اهدافی در سرزمین‌های اشغالی منتشر کرد.

۱۰:۳۴ – سخنگوی حماس: نبرد «طوفان الاقصی» ادامه خواهد یافت

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) بر ادامه نبرد «طوفان الاقصی» و پاسخ قاطع به جنایات مستمر اشغالگران قدس تاکید کرد.

حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس گفت: جنایات اشغالگران هرگز اراده ملت فلسطین و مقاومت شجاع آن را نخواهد شکست، مقاومت شجاع به نبرد طوفان الاقصی  ادامه خواهد داد.

قاسم تصریح کرد اشغالگران جنایتکار صهیونیست همچنان به ارتکاب جنایات خود در هدف قرار دادن منازل غیرنظامیان بی دفاع و ساختمانهای مسکونی آنها ادامه می دهند.

۱۱:۱۷- اسارت ۲۴ نظامی زن ارتش رژیم صهیونیستی

رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که دست کم ۲۴ نظامی زن واحد دیده بانی و رصد ارتش اسرائیل به اسارت گردانهای القسام درآمدند.

۱۰:۱۲- پیکرهای ۵ کودک بیگناه فلسطینی از زیر آوار بیرون آورده شد

خبرگزاری شهاب گزارش داد که پیکرهای هفت شهید از جمله پنج کودک از ویرانه‌های منزل خانواده ابورکاب در منطقه الزوایده در مرکز نوار غزه بیرون کشیده شده است.جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنان به طور وحشیانه مناطق مسکونی غزه را بمباران می کنند.

۱۰:۰۶ – مباران منطقه النصیرات در نوار غزه/ یک مادر و کودک فلسطینی به شهادت رسیدند

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در پی ناتوانی آشکار ارتش این رژیم در برابر نیروهای مقاومت، به بمباران مناطق مسکونی نوار غزه ادامه می دهند که در  تازه ترین جنایت، منطقه النصیرات را بمباران کردند که طی آن یک مادر و کودک وی به شهادت رسیدند.

۱۰:۰۴ – حماس : همچنان در حال نبرد هستیم

گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز یکشنبه اعلام کرد که رزمندگان مقاومت همچنان در چندین نقطه در سرزمین‌های اشغالی با نظامیان صهیونیستی در حال نبرد هستند.

۹:۲۸- صهیونیست‌ها اسامی ۲۶ نظامی اسرائیلی کشته شده را منتشر کرد

ارتش صهیونیست اسامی ۲۶ سرباز و افسر کشته شده از جمله فرمانده تیپ نهال و معاون یگان ماگلان را منتشر کرد.

۹:۲۱- کمبود تجهیزات پزشکی در غزه

اشرف القدری، سخنگوی وزارت بهداشت غزه از کمبود  ۶۰ درصد تجهیزات پزشکی خبر داد.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت: دشمن با توجه به کمبود امکانات همچنان بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و آمبولانس‌ها را بمباران می‌کند.

اشرف القدری ادامه داد: ما توانایی‌های محدودی داریم، وضعیت اضطراری شدید را اجرا کرده‌ و کار به موارد اورژانسی محدود شده است.

۹:۱۸ – درگیری در شهرک «یاتید» در نوار غزه

شبکه ۱۴ رژیم اسرائیل از درگیری شدید بین نظامیان اسرائیلی و جوانان فلسطینی‌ در شهرک «یاتید» در نوار غزه خبر داد.

۹:۰۳ – آغاز حملات جدید اسرائیل به مناطقی در غزه

رسانه‌ها از آغاز موج جدید حملات صهیونیست‌ها به مناطقی در غزه خبر دادند.

۸:۳۵- افزایش آمار شهدای فلسطین در غزه به ۲۵۶

وزارت بهداشت فلسطین آمار شهدای فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه را ۲۵۶ شهید اعلام کرد که در بین شهدا ۲۰ کودک به چشم می‌خورد.

در این حملات ۱۷۸۸ نفر زخمی شدند که ۱۲۱ نفر از آنها را کودکان تشکیل می‌دهند.

 ۸:۳۵- ۷۵۰  اسرائیلی مفقود هستند

روزنامه جروزالم پست:  برآوردها نشان می دهد که حدود ۷۵۰ اسرائیلی مفقود هستند.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین گزارش دادند که در عملیات طوفان الاقصی حدود ۱۰۰ تن از نیروهای صهیونیست به اسارت گرفته شده‌اند.

این خبر بروز رسانی می شود

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true