×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تلفات اسرائیل به ۱۰۰۰ نفر کشته و ۲۳۰۰ زخمی رسید/ تعدادی آمریکایی کشته و اسیر شدند/ جنگنده ها و ناو آمریکا به حرکت درآمدند

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر» به نقل از تابناک، روز شنبه ۱۵ مهرماه، نیروهای مقاومت فلسطین با راه اندازی عملیات طوفان الاقصی ضربه تاریخی و بی سابقه ای را به اسرائیل وارد کرد. ضربه ای که به اذعان کارشناسان، رسانه ها و مقامات غربی و اسرائیلی یک شکست بزرگ اطلاعاتی و نظامی برای رژیم صهیونیستی بوده است که پیامدهای بلندمدتی را به دنبال خواهد داشت.

پهپادهای حماس رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد
۱۴۰۲/۰۷/۱۷ – ۱۱:۳۳
رسانه‌های رژیم صهیونیستی به استفاده جنبش حماس از پهپادها طی حمله روز اول به اراضی اشغالی پرداختند و تأکید کردند که این پهپادها در حمله و فلج کردن سامانه‌های دفاعی پیشرفته رژیم صهیونیستی موفق عمل کرده است.

روزنامه هاآرتص نوشت: حملات اولیه حماس با استفاده از پهپادهای کوچک و نسبتا ارزان که ساخت داخل بودند، انجام شد و در حمله و فلج کردن سامانه‌های پیشرفته اسرائیل که قیمت آن صدها هزار و حتی میلیون‌ها دلار است، موفق عمل کرد. حماس همچنین از پاراگلایدر استفاده کرد که افراد مسلح این جنبش با استفاده از آن توانستند به پشت دیوار مرزی نفوذ کرده و بر برتری تکنولوژی اسرائیل چیره شده و نیروهای اسرائیلی را غافلگیر کنند. مهم‌ترین موفقیت حماس استفاده از پهپادها برای هدف قرار دادن و از کار انداختن تانک مرکاوا۴ بود که یکی از پیشرفته‌ترین تانک‌های جهان است.

هاآرتص نوشت: سامانه ضد موشکی «بادگیر» برای مقابله با این پهپادها عمل نکرد چرا که این سامانه برای مقابله با موشک‌های ضد تانک طراحی شده است نه برای مقابله با تسلیحاتی که از طریق پهپادها شلیک می‌شود. حزب الله لبنان نیز قبلا چندین پهپاد را به حریم هوایی اسرائیل شلیک کرده است که برخی از آنها مشابه پهپادهای حماس بودند. این پهپادها برای جمع آوری داده‌های اطلاعاتی شلیک شد؛ اما در صورت نیاز برای حمله نیز استفاده می‌شود.

 

مصر: به تل‌آویو هشدار داده بودیم
۱۴۰۲/۰۷/۱۷ – ۱۱:۳۲
یک مقام اطلاعاتی مصر می‌گوید، قاهره که اغلب به عنوان میانجی میان رژیم صهیونیستی و حماس عمل می‌کند، مکررا با اسرائیلی‌ها در مورد “چیزی بزرگ” صحبت کرده بود.

 او می‌گوید که مقامات رژیم صهیونیستی بر کرانه باختری متمرکز شده بودند و تهدید غزه را کم‌اهمیت جلوه دادند. این مقام اطلاعاتی توضیحات بیشتری در مورد ماهیت هشدارهای مصر به تل‌آویو ارائه نکرد.

کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی متشکل از حامیان شهرک‌نشینان یهودی کرانه باختری است که در مواجهه با موج فزاینده خشونت در ۱۸ ماه گذشته در آنجا، خواستار سرکوب امنیتی شده‌اند.

این مقام امنیتی مصری که مجاز به صحبت راجع به مسائل اطلاعاتی حساس نبود و خواست نامش فاش نشود، به تایمز اسرائیل گفت: ما به آنها هشدار دادیم که یک انفجار وضعیت در راه است؛ خیلی زود و بزرگ هم خواهد بود. اما آنها چنین هشدارهایی را دست‌کم گرفتند.

 

درگیری مقاومت فلسطین در ۸ نطقه در سرزمین های اشغالی
۱۴۰۲/۰۷/۱۷ – ۱۰:۵۲
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به ناتوانی نظامیان این رژیم در مقابل نیروهای مقاومت فلسطین اعتراف کرد و گفت: فکر می کردیم دیروز بر اوضاع مسلط می‌شویم اما نتوانستیم.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، «ریچارد هچ» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که درگیری با مقاومت فلسطین در ۸ نطقه در سرزمین های اشغالی ادامه دارد.

وی به ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در مقابل مبارزان فلسطینی اعتراف کرد و گفت: ما فکر می کردیم دیروز بر اوضاع مسلط خواهیم شد ولی باید بگویم امیدوارم تا آخر امروز این اتفاق بیفتد.

در همین حال شهرداری «سدیروت» در جنوب سرزمین های اشغالی از صهیونیست ها خواست از منازل خارج نشوند.

 

چهار سرباز صهیونیست با شلیک خودی زخمی شدند
۱۴۰۲/۰۷/۱۷ – ۱۰:۴۲
برخی گزارش‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی حاکی از زخمی شدن چند سرباز ارتش این رژیم در نتیجه تیراندازی نیروهای خودی در نزدیکی مناطق مرزی جنوب لبنان است.

نتایج تحقیقات اولیه ارتش رژیم صهیونیستی حاکی از این است که چهار سرباز عصر یکشنبه در منطقه الجلیل واقع در نزدیکی مناطق مرزی جنوب لبنان در نتیجه تیراندازی نیروهای خودی که قصد عبور از یکی از ایست‌های نظامی موجود در منطقه را داشتند، زخمی شدند.

وب‌سایت عبری زبان «وای‌نت» گزارش داد که چند سرباز ارتش این رژیم در تبادل آتش اشتباهی در میان نیروهای ارتش و نه در اثر تیراندازی نیروهای مقابل زخمی شدند و ارتش در حال بررسی ابعاد مختلف این اتفاق است.

به نقل از خبرگزاری «سما»ی فلسطین، کمی بعد خبرنگار نظامی رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، چند زخمی حاصل تبادل آتش داخلی در حال انتقال به مراکز درمانی هستند و مرکز نظارت نظامی رژیم صهیونیستی انتشار جزئیات این اتفاق را ممنوع کرده است.

 

درخواست کمک اسرائیل از آمریکا
۱۴۰۲/۰۷/۱۷ – ۰۹:۰۳
روزنامه واشنگتن پست نوشت که مسؤولان رژیم صهیونیستی از واشنگتن درخواست موشک‌هایی برای سامانه گنبد آهنین و مهمات دیگر و همکاری در جمع آوری داده‌های اطلاعاتی کردند.

 روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه نوشت: مسؤولان اسرائیلی چندین درخواست از واشنگتن کردند که از جمله آن درخواست موشک برای سامانه گنبد آهنین و مهمات و افزایش همکاری در زمینه تبادل اطلاعات درخصوص فعالیت نظامی احتمالی در جنوب لبنان است.

 

۷۳ نظامی صهیونیست در عملیات طوفان الاقصی به هلاکت رسیدند
۱۴۰۲/۰۷/۱۷ – ۰۸:۴۷
ارتش رژیم صهیونیستی اسامی جدید ۱۶ نفر دیگر از کشته‌های نظامی خود از جمله پنج عضو تیپ نخبه «گولانی» و ۲ افسر عالی رتبه را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، شمار نظامیان صهیونیستی که در عملیات طوفان الاقصی به هلاکت رسیدند، به ۷۳ نفر رسید.

پیش تر روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داده بود، شمار صهیونیست‌هایی که در عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین به هلاکت رسیدند، به ۱۰۰۰ نفر رسیده است.

 

شمار شهدای غزه به ۴۶۵ نفر افزایش یافت
۱۴۰۲/۰۷/۱۷ – ۰۸:۴۶
مدیر هلال احمر فلسطین از افزایش شمار شهدای ناشی از تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه به ۴۶۵ نفر خبر داد.

براساس گزارش الجزیره، وی گفت: در میان این ۴۶۵ نفر، ۷۸ کودک و ۴۶ زن وجود دارند.

مدیر بخش آمبولانس هلال احمر فلسطین همچنین شمار شهدای فلسطینی در کرانه باختری را ۱۴ نفر اعلام کرد و گفت که ۱۵۰ نفر نیز بر اثر حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف کرانه باختری مجروح شده‌اند.

پیش از این وزارت بهداشت فلسطین در غزه از شهادت ۳۱۳ تن در حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و مجروح شدن بیش از ۱۹۹۰ نفر خبر داده بود.

وزارت بهداشت غزه همچنین هدف قرار دادن کادر درمانی و امدادی از سوی رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرده و گفته بود که در پی این حملات تاکنون سه امدادگر به شهادت رسیده و سه نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

در این بیانیه آمده است که جنگنده‌های رژیم اشغالگر قدس طی دیروز و امروز بیمارستان «الاندونیسی» و درمانگاه «ناصر الطبی» و همچنین پنج آمبولانس را هدف قرار داده‌اند.

 

مشارکت ۱۰۰۰ نیروی حماس در عملیات علیه اسرائیل
۱۴۰۲/۰۷/۱۷ – ۰۸:۴۴
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید که در حمله نیروهای حماس به شهرکهای اسرائیلی حدود هزار فرد مسلح حضور داشتند.

وی در ادامه افزود: اوضاع همچنان بحرانی است و نظامیان اسرائیلی در تعقیب افراد مسلح مهاجم هستند.

 

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه/ حمله راکتی مقاومت به النقب
۱۴۰۲/۰۷/۱۷ – ۰۸:۴۲
ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه حملات مختلفی را علیه غزه ترتیب داده است و در یکی از این حملات، یک مسجد به‌صورت کامل ویران شد.

 جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه مناطق مختلف غزه را بمباران کردند.

المیادین گزارش داد که جنگنده‌های صهیونیستی بامداد امروز اطراف مسجد «الشهداء» در شرق محله الشجاعیه غزه را هدف قرار دادند.

در واکنش به این حملات، مقاومت فلسطین شهرک «نیتیفوت» واقع در مرکز النقب را هدف حمله راکتی قرار داد.

منابع عبری‌زبان گزارش دادند که در پی این حمله راکتی، آژیر خطر در منطقه النقب غربی به صدا درآمد.

افزایش تلفات اسرائیل به ۱۰۰۰ نفر 
ارتش رژیم صهیونیستی اسامی جدید ۱۶ نفر دیگر از کشته‌های نظامی خود از جمله پنج عضو تیپ نخبه «گولانی» و ۲ افسر عالی رتبه را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، شمار نظامیان صهیونیستی که در عملیات طوفان الاقصی به هلاکت رسیدند، به ۷۳ نفر رسید.

پیش تر روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داده بود، شمار صهیونیست‌هایی که در عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین به هلاکت رسیدند، به ۱۰۰۰ نفر رسیده است.

هشدار حماس به آمریکا درباره اعزام ناو هواپیمابر به منطقه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در واکنش به اقدام آمریکا در اعزام یک فروند ناو هواپیمابر به منطقه در پی تحولات جاری فلسطین اشغالی، اعلام کرد که اعلامیه آمریکا مبنی‌بر استقرار یک ناو هواپیمابر در منطقه برای حمایت از اسرائیل، «مشارکت واقعی در حمله و تعرض به مردم فلسطین» است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» به اعزام ناو هواپیمابر آمریکا برای حمایت از رژیم صهیونیستی، واکنش نشان داد و گفت: «ما هراسی از اعزام ناو هواپیمابر آمریکا به منطقه نداریم و واشنگتن باید تبعات چنین اقدامی را درک کند».

حماس به واشنگتن هشدار داد که اعلامیه آمریکا مبنی‌بر استقرار یک فروند ناو هواپیمابر در منطقه برای حمایت از اسرائیل «مشارکت واقعی در حمله و تعرض به مردم فلسطین» است.

وزارت دفاع آمریکا روز یکشنبه(۱۶ مهر) یک فروند ناو هواپیمابر را در راستای تشویق صهیونیست‌ها به ادامه جنایاتشان علیه فلسطینیان، به منطقه اعزام کرده است.

یکشنبه شب همچنین اولین هواپیمای آمریکایی حامل کمک‌های نظامی این کشور برای رژیم اشغالگر صهیونیستی، از پایگاه هوایی حسن در اردن وارد فلسطین اشغالی شد.

فرودگاه بن‌گوریون هدف حمله راکتی حماس قرار گرفت

شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» از هدف قرار دادن فرودگاه نظامی «بن گوریون» در تل آویو خبر داد.

گردان‌های قسام- شاخه نظامی حماس- اعلام کرد که در پاسخ به جنابات مستمر اشغالگران، فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو را هدف حملاتی راکتی خود قرار داده است.

گردان‌های قسام همچنین از شلیک ۱۰۰ راکت به شهر عسقلان در واکنش به بمباران گسترده منازل مسکونی در غزه خبر داد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تعداد مجروحان صهیونیست در حملات مقاومت به ۲۳۱۵ نفر رسیده که ۲۳ نفر از آن‌ها دچار مرگ مغزی شده و ۳۴۰ نفر دیگر نیز وضعیت وخیمی دارند.

در همین حال، رادیو ارتش صهیونیستی اعلام کرد که فرمانده پایگاه نظامی «تسئلیم» در اسدوروت در درگیری با مبارزان فلسطینی زخمی شد.

کشته و اسیر شدن تعدادی آمریکایی در فلسطین

شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد که در حملات مقاومت فلسطین «حماس» به فلسطین اشغالی، چند آمریکایی کشته شده‌اند.

 شورای امنیت ملی آمریکا به شبکه خبری «ان.بی.سی» اعلام کرد که مرگ تعدادی از شهروندان آمریکایی در حملات مقاومت فلسطین به فلسطین اشغالی را تأیید می‌کند.

شبکه «ان.بی.سی» به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که در این حملات، دست‌کم چهار تن از آمریکایی‌ها کشته شده و هفت نفر دیگر مفقود شده‌اند.

همزمان وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که بلینکن در گفت‌وگوی تلفنی با همتای اماراتی خود بر حق «اسرائیل» در دفاع از خود تأکید کرد.

این در حالی است که بلینکن دیشب در تماس تلفنی با فیصل بن فرحان همتای سعودی خود، بر تمرکز واشنگتن برای توقف درگیری‌ها و حملات حماس و آزادی بازداشت‌شدگان آمریکایی تأکید کرد.

مایکل هرتزوگ سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا امروز به شبکه سی بی اس گفت که جنبش حماس موفق شده است شماری از عناصر آمریکایی حاضر در فلسطین اشغالی را به اسارت بگیرد.

آنتونی بلینک وزیر خارجه آمریکا نیز گفت که این کشور در حال تحقیق درباره اطلاعاتی است که نشان می‌دهد برخی از افراد کشته شده یا اسیر در نزد حماس، آمریکایی هستند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true