×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
رئیسی: روابط ایران و روسیه در همه حوزه‌ها رو به پیشرفت است/ باید جلوی بمباران غزه گرفته شود

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر» آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور عصر امروز در دیدار با ولادیمیر پوتین در پایتخت این کشور، اظهار داشت: در راستای سیاست همسایگی، با کشور روسیه همکاری‌های خوبی در سال‌های اخیر داشته‌ایم و روابط‌مان در همه حوزه‌ها رو به پیشرفت است. مذاکرات ما می‌تواند در جهت فراهم کردن زمینه‌های بیشتر همکاری موثر باشد.

وی افزود: همکاری خوبی در حوزه انرژی، کشاورزی و کار دانش‌بنیان با روسیه داریم و در همه حوزه‌ها می‌تواند گام‌های بهتری در جهت منافع دو کشور برداشته شود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: آن‌چه امروز بشریت را رنج می‌دهد یکجانبه‌گرایی و نظام ناعادلانه جهانی است که جلوه‌ی این نیز را می‌توان در غزه و فلسطین مشاهده کرد. آنچه در فلسطین رخ می‌دهد یک نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت است.

رئیسی اظهار داشت: باید گفت این موجب تأسف است که بیش از ۶۰۰۰ کودک به‌دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند. تأسف بارتر اینکه این جنایات مورد حمایت آمریکا و کشورهای غربی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: تأسف‌بارتر این است که سازمان‌های بین‌المللی و تشکل‌هایی که مدعی حقوق انسان‌اند کارآیی خود را از دست داده‌اند و این وقایع جلوی چشم تمامی انسان‌های دنیا رخ می‌دهد. از مسائلی که با آقای پوتین مذاکره خواهیم داشت، نسبت به فلسطین و مردم مظلوم و مقتدر فلسطین است.

رئیس‌جمهور گفت: در غزه در ۱۰ دقیقه یک کودک کشته می‌شود و ضرورت دارد هرچه سریع‌تر جلوی بمباران‌ها گرفته شده شود. این مسئله فقط دغدغه منطقه‌ی ما نیست بلکه دغدغه بشریت است و باید راه‌حل سریع و فوری برای آن دنبال شود.

رئیسی خاطر نشان کرد: در این سفر نسبت به مسائل دوجانبه، منطقه و در سطح بین‌المللی با یکدیگر گفت‌وگو خواهیم داشت.

وی با اشاره به سفر دیروز پوتین به عربستان و امارات، افزود: ما آمادگی داشتیم که پرواز آقای پوتین در فرودگاه تهران فرود بیاید و میزبان رئیس‌جمهور روسیه باشیم.

** روابط ایران و روسیه به‌خوبی توسعه می‌یابد

ولادیمیر پوتین نیز در این دیدار طی سخنانی عنوان کرد: من بر حریم هوایی ایران پرواز می‌کردم و تمایل داشتم در تهران فرود آمده و با شما دیدار کنم که به من خبر دادند که شما تمایل دارید به مسکو سفر کنید.

وی با بیان اینکه روابط دو کشور به‌خوبی توسعه می‌یابد، اضافه کرد: موجب امتنان خواهد بود که خدمت مقام معظم رهبری بهترین آرزوها را برسانید؛ ایشان از روابط ما حمایت می‌کنند و ما پویایی توسعه روابط دو کشور را خواهان هستیم.

رئیس جمهور روسیه گفت: در سال گذشته تجارت بین دو کشور رشد ۲۰ درصد داشت و حجم مبادله‌ی کالای ما به ۵ میلیارد دلار رسیده است. شرکت‌هایی روسی که در نمایشگاهی در ایران حضور یافته بودند، به ما خبر دادند که مشتاق حضور در این نمایشگاه بوده‌اند.

پوتین ادامه داد: چند پروژه بزرگ زیرساختی در زمینه حمل و نقل و راه‌آهن داریم که در حال اجراست. روابط دو کشور در زمینه توسعه انرژی توسع توسعه می‌یابد و در زمینه آموزش و موضوعات تحصیلی نیز روابط خوبی داریم.

وی بیان کرد: به‌طور فعالانه در تمامی عرصه‌ها کارمان را پیش می‌بریم و مهم می‌دانیم که امروز درباره مسائل منطقه‌ای تبادل نظر کنیم.

پوتین در پایان اضافه کرد: برنامه امضا موافقتنامه ایجاد تجارت آزاد با ایران با هیئت اقتصادی اوراسیا در برنامه روسیه است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true