×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
قاسم سلیمانی‎ ها، تربیت‎ یافته مکتب قرآنی رهبر معظم انقلاب هستند/ ضرورت شناختن و شناساندن انقلاب اسلامی به ملت‎های دیگر

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر» به نقل از Alamolhoda.com، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب که صبح امروز با حضور جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه در تالار همایش‌های کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: نه این است که صدیقه اطهر(س) فقط دختر ولادتی پیامبر خدا(ص) باشد. زهرای مرضیه(س) دختر وحی است و این مقام، بالاترین مرتبه‌ای است که برای دختر رسول خدا(ص) می‌توان تصور کرد.

ایشان افزود: وجود اقدس رسول خدا(ص) فرمود «لِى مَعَ اللَّهِ وَقْتٌ لَا یَسَعُنِى فِیهِ مَلَكٌ مُقَرَّبٌ وَ لَا نَبِىٌّ مُرْسَل» یعنی میان من و خدا اوقات و احوالاتی است که هیچ فرشته مقرب یا پیامبری آن را تجربه نکرده است. عصاره این فضائل نیز در وجود زهرای اطهر(س) متبلور شده و بنابراین، باید امروز را گرامی بداریم به خاطر منتی که پروردگار متعال بر آحاد ابنای بشر گذاشت و فاطمه(س) را به‌عنوان حجت هدایت عرضه کرد.
سکولاریسم، بزرگ‌ترین خطای بشر
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: حقیقت آن است که هر چه تاکنون حرکت قرآنی و اندیشه فکری متعالی در تمدن شیعه وجود داشته، در آینه منطق و اندیشه امامین انقلاب متبلور است. از ابتدای تاریخ تاکنون، شیعه هرگز از نبوغ سیاسی به عظمت امام راحل(ره) بهره نبرده بود و اکنون، مجمع همه این فضائل، تلاش‌ها و مقامات عالمانه دوباره در وجود رهبر معظم انقلاب تجلی یافته است. برادران و خواهران، نظریه حاکمیت دینی و منطق امامین انقلاب به ما یاد داد که سکولاریسم به معنای جدایی دین از عرصه‌های عملی زندگی اجتماعی، بزرگ‌ترین خطای بشر است و در شریعت نیز هیچ سیئه و گناهی بالاتر از حب مقام وجود ندارد؛ تا جایی که در حدیث گفته شده «آخِرُ ما یخْرُجُ مِنْ قُلُوبِ الصِّدِّیقینَ حُبُّ الْجاه» یعنی آخرین چیزی که از قلب نیکان خارج می‌شود تا وجود آن‌ها را یکسره پاک و خالص کند، حب مقام است.
ایشان ادامه داد: همه این‌ها را در مذمت حکمرانی غیردینی شنیدید؟ اسلام همچنین به ما آموخت که همین سیاست اگر آمیخته با دین باشد، پذیرفتن یک مسئولیت در آن می‌تواند انسان را به عالی‌ترین مقام بشری برساند. سیاست آمیخته با دین، بزرگ‌ترین ابزار و وسیله‌ای است که انسان را به بالاترین نقطه جهاد می‌رساند و در اوج قرب الهی قرار می‌دهد. ما این را در سیره بسیاری از شهدا دیده‌ایم.
تمدن‎ سازی، مبنای فکری رهبر معظم انقلاب
آیت‌الله علم‌الهدی ضمن تمجید از جایگاه علمی و معرفتی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: آن‌چه شاید به نظر بسیاری از شما نیز آمده باشد، الگوی تفسیری مقام معظم رهبری از قرآن کریم است. اگر فتاوای مقام معظم رهبری و نظریات فقهی ایشان در خلال درس‌ها موردبررسی و تحلیل قرار بگیرد، هم از نظر به‌روز بودن این نظریات و هم نقطه تطبیق حکم استنباط‎شده با موضوع به‌طور خالص و صادق بی‌نظیر است و بر همین اساس، بزرگ‌ترین مزیت برگزاری این کنگره نیز آن است که بدانیم متصدی اصلی رسیدگی به امور نظام، انقلاب و کشور، چه شخصیت علمی و دینی عالی‌رتبه و خردمندی است و مصداق تحقق قدرت و عظمت این مقام را نیز در خردشدن اندیشه‌هایی می‌بینیم که در ۴۵ سال اخیر در برابر منطق رهبر معظم انقلاب صف‌آرایی کرده‌اند و تاکنون یکی پس از دیگری درهم شکسته‌اند.
ایشان تأکید کرد: پیش از پیروزی انقلاب و در دوران مبارزات سیاسی مقام معظم رهبری در مشهدالرضا(ع)، ایشان تفسیر سوره مائده را انتخاب کرده بودند و با این محوریت، منبر می‌رفتند. اهمیت این موضوع زمانی مضاعف می‌شود که بدانیم سوره مائده مملو از احکام زندگی اجتماعی در اسلام است و تفسیر و بررسی این احکام زمانی اتفاق می‌افتاد که حتی انقلاب اسلامی هم به پیروزی نرسیده بود. رهبر معظم انقلاب از آن زمان، چشم‌انداز شکل‎دهی به یک تمدن اسلامی را داشتند و اکنون که انقلاب اسلامی به بلوغ صدور رسیده و در مقامی ایستاده که جبهه مقاومت اسلامی در منطقه با توان رویارویی در برابر ابرقدرت‌های عالم، خود را فرزند این انقلاب می‌داند، شناخت ماهیت این انقلاب و شناساندن آن به ملت‌های دیگر بیش از پیش ضرورت پیدا می‌کند.
حاج قاسم، شاگرد مکتب رهبری است
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همه خصوصیات، حرکت‌ها و فعالیت‌های فوق‌العاده جبهه مقاومت یا میراث قطعی و مستقیم از حاج قاسم است و یا براساس برنامه‌ریزی‌های او ایجاد شده است، گفت: اگر امروز انصارالله یمن به مقاومت اسلامی منطقه می‌پیوندد، لبنان حزب‌الله مقاوم را در صف اصلی مقابله با صهیونیست‌ها پشتیبانی می‌کند، حشدالشعبی قهرمان در عراق بینی آمریکایی‌ها را به خاک می‌مالد و سایر گروه‌های مقاومت در حال جولان و قدرت‌نمایی هستند، همه این‌ها به خاطر قرآنی‎بودن و اسلامی‎بودن ماهیت این انقلاب است. وقتی در این کشور یک رهبر قرآنی عهده‎دار امور باشد، معلوم است برکات آن به تربیت صدها قاسم سلیمانی و سیدرضی موسوی می‌انجامد.
ایشان بیان کرد: بنده خدمت همه عزیزان پژوهشگری که متمرکز بر بررسی اندیشه اجتماعی سیاسی رهبر معظم انقلاب در آینه قرآن هستند، یک سفارش دارم. تأکید می‌کنم سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب پیش از تصدی مسئولیت رهبری و حتی پیروزی انقلاب را به‌دقت بررسی و مطالعه کنید که چگونه کلام و منطق در خدمت استشهادات قرآنی قرار می‌گیرند. بنده با آگاهی ادعا می‌کنم که شما در تاریخ انقلاب اسلامی نمی‌توانید پیدا کنید که یک سخنران در چند دقیقه خطبه‎خوانی به موارد متعدد آیات قرآنی به همراه تفسیرگویی‎های ضمنی استناد کند.
امام جمعه مشهد در انتهای سخنان خود در این همایش اظهار کرد: از خداوند متعال می‌خواهم که دستاورد این کنگره اصیل هم در تقویت مبانی نظام و هم در شناساندن رهبری این انقلاب به مردم خودمان و ملت‌های دیگر مضاعف شود و پروردگار عالم در کنار همه نعمت‌هایی که به ما ارزانی داشته، امت ما را از نعمت ولایت محروم نکند؛ آن هم ولایتی که پس از ارتحال امام(ره)، کشور را از میان دریای لطمات، توطئه‎ها و خسارات، صحیح و سالم به اینجا برساند و قله‌های پیشرفت و اقتدار در منطقه و عالم را زیر پای ملت قرار دهد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true