×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ضربه مهلک مرزبانی به سرشبکه‌های قاچاقچیان/ تجهیز مرزهای پرخطر به فنس‌های هوشمند و حسگرهای مغناطیسی

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر» به نقل از تسنیم، سردار سرتیپ احمد علی گودرزی با تبریک ولادت امام سجاد علیه‌السلام و گرامیداشت روز مرزبانی از اجرایی شدن رعد ۱۳ در نقاط مرزی کشور خبر داد و اظهار داشت: در عملیات رعد ۱۳ که با تلاش مأموران مرزبانی اجرا شده با شناسایی سرشبکه‌های قاچاقچیان و رصد اطلاعاتی آنان به کانون اقتصادی قاچاقچیان دانه درشت ضربه مهلک و کاری وارد شد.

وی با بیان اینکه در راستای اجرایی شدن طرح رعد ۱۳ از انواع تجهیزات دریایی، شناور در کلاس‌های مختلف ، افراد آموزش دیده استفاده شد خاطرنشان کرد: در این عملیات اقدامات فنی در همه شرایط موردتوجه قرار گرفت.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به نتیجه طرح رعد ۱۳ پرداخت و بیان کرد: در ۱۰ روز گذشته ۳۵ فروند لنج حامل انواع کالای قاچاق توقیف شد.

سردار گودرزی با بیان اینکه این لنج‌ها تا ۳۰۰ تن بار داشتند گفت: بیشتر کالاهای قاچاق کشف شده کالاهای ممنوعه مانند تلویزیون، یخچال ال.جی است و در این عملیات ۳۱ فروند قایق حامل مواد مخدر و سلاح و مهمات توقیف شد.

وی کشف ۸۳ خودرو سبک لوکس، انواع خودروهای سنگین و ماشین‌آلات را از دیگر کشفیات نام برد و افزود: در این عملیات ۳۲۱ انواع سلاح در شمال غرب، جنوب و جنوب غرب کشف شد.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران از کشف یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در عملیات رعد ۱۳ خبر داد و خاطرنشان کرد: در مجموع ارزش کشفیات یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

سردار گودرزی با اشاره به وضعیت مرزها در حوزه‌های دریایی و خشکی گفت: وضعیت امنیتی مرزهای کشور پایدار و رو به صعود است.

وی از تخصیص اعتبارات لازم برای تقویت امنیت مرزها خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا با سازوکار لازم که در مرزبانی دیده شده ضمن افزایش تعداد پاسگاه‌ها، برجک‌ها، تجهیزات پهپادی و سیستم‌های الکترونیکی در مرزها مستقر شده است.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: در مناطق مرزهای پرخطر که اشرار وجود دارند فنس‌های هوشمند و حسگرهای مغناطیسی ایجاد می‌شود و با این اقدامات خلا مرزی که وجود دارد پوشش داده می‌شود.

سردار گودرزی ادامه داد: اعتبار لازم برای این طرح‌ها تخصیص یافته است و در این راستا نیروهای مسلح ما را یاری می‌دهند.

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true