×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تیم‌ ملی و معضل هوادار آتش به اختیار؛ کدام ارگان مقصر است؟/ تنبیه بعدی ایران برای جیمی‌جامپ؛ ۹۰۰میلیون/ جریمه را از شخص خاطی بگیرید/ کسب شهرت از جیب ملت

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر» به نقل از تابناک ورزشی؛ در حالی‌که گفته می‌شود، حدود ۵۰۰ تن با هزینه فدراسیون، وزارت ورزش یا وزارت فرهنگ‌وارشاد اسلامی برای تشویق تیم ملی به دوحه اعزام شده اند، یکی از همین تماشاگران و هواداران سازمان یافته در جریان بازی با امارات، بر خلاف قوانین مسابقات، وارد زمین شد و به بهانه نشان دادن تعصب خود به پرچم ایران، صحنه های زشتی خلق کرد.

تیم ملی با شکست امارات، در حالی با صدر‌نشینی به مرحله حذفی صعود کرد که در جریان برگزاری آن دیدار یکی از به اصطلاح هواداران تیم ملی که لباس یکدست با گروه اعزامی به تن داشت، وارد زمین شده و باعث گشت تا دقایقی این مسابقه متوقف شود.

به خاطر رفتار این هوادار، فدراسیون فوتبال کشورمان ۳۰۰۰ دلار توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا جریمه شد اما نکته قابل توجه اینکه به تازگی کنفدراسیون آسیا به فدراسیون فوتبال ایران تذکر داده، در صورتی که این رفتار از سوی تماشاگران ایرانی‌ در بازی‌های مراحل بعدی تکرار شود فدراسیون ایران این بار پنج برابر یعنی ۱۵ هزار دلار جریمه نقدی خواهد شد!

تیم‌ملی و معضل هوادار آتش به اختیار؛ کدام ارگان مقصر است؟/ تنبیه بعدی ایران برای جیمی‌جامپ؛ ۹۰۰میلیون/ جریمه را از شخص خاطی بگیرید/ کسب شهرت از جیب ملت

فارغ از کج سلیقگی در مدیریت پوشش این افراد که انگار یک لباس واحد با یک سایز را برای چاق و لاغر انتخاب کرد و بر تن همگی آنها پوشانده است، و همچنین جایگاه بلیت‌هایشان را تقریبا در یک نقطه از ورزشگاه متمرکز کرده است، به ناآشنایی اغلب آنها با نحوه صحیح تشویق می‌رسیم.

حالا این پرسش پیش می‌آید که آیا هواداران و تماشاگران اعزامی به قطر، دست کم برای یک جلسه آموزشی و توجیهی، گرد هم نیامدند و آیا معاونت فرهنگی وزارت ورزش نسبت به آیین‌نامه مسابقات آنها را مطلع نکرده است؟!

به نظر می‌رسد، فرد خاطی، یا اصلا توجیه نبوده که اینجا یک رقابت بین‌المللی است و مثل داخل کشور هر اقدام خودسرانه او بدون عواقب نمی‌ماند، یا اینکه او “دانسته” تلاش کرده با تابلو کردن چهره و نام خود در شبکه‌های اجتماعی، نزد بزرگ ترهایش خودشیرینی کرده و ارتقا دریافت کند!

اگر این افراد که شاید بعضی‌های‌شان حتی یک بار هم به ورزشگاه‌های داخلی نرفته‌اند و فضای سکوهای فوتبالی را درک نکرده‌اند، برای تشویق تیم ملی و کمک به ملی‌پوشان اعزام شدند؛ این رفتار با هدف تعریف‌شده در تضاد است و مقصر این واکنش‌های احساسی نیز مسئولان مربوطه هستند.

این رخداد مصداق بارز هزینه کور و بی‌هدف در کار فرهنگی است که منجر به مخارج مالی و معنوی بیشتر برای کشور شده است.

تیم‌ملی و معضل هوادار آتش به اختیار؛ کدام ارگان مقصر است؟/ تنبیه بعدی ایران برای جیمی‌جامپ؛ ۹۰۰میلیون/ جریمه را از شخص خاطی بگیرید/ کسب شهرت از جیب ملت

باید نهاد و ارگان انتخاب کننده این افراد برای اعزام به یک سفر توریستی تفریحی هم مشخص شده و پاسخگوی بروز چنین بی‌نظمی واضحی باشد. اگر این افراد به بهانه کار فرهنگی و پشتیبانی از نمایندگان ایران به ماموریت اعزام شده‌اند و این اقدام ضدفرهنگی از آنها سر زده است، قطعا باید در بازگشت احضار شده و حداقل این که جریمه نقدی ای اف سی از شخص آنها گرفته شود.

نویسنده: مهدی کریمی

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true