×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
۱۴۰۳، سال به ثمر نشستن سیاست‌های شورا و اقدامات شهرداری است

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، حسن موحدیان در آغاز یکصد و یازدهمین جلسه علنی فوق‌العاده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، با تبریک پیشاپیش سال نو، اظهارکرد: حال و هوای مشهد این روزها، به همت همکاران شهرداری، به ویژه قشر پاکبان و فضای سبز، در بخش‌های مختلف، حال و هوای کاملا بهاری و متناسب با ماه مبارک رمضان است.

وی با بیان اینکه شور و نشاط نوروزی و حال معنوی خاصی بر شهر حاکم شده، گفت: مشهدالرضا(ع) از جنبه‌های مختلف باید آمادگی لازم برای میزبانی شایسته از زائران نوروزی را دارا باشد؛ اسکان مساله مهمی است که علیرغم اینکه مسئولیت اصلی با شهرداری نیست، ولی با این وجود، ۴۲ مرکز اسکان موقت و اضطراری با ظرفیت ۴۵ هزار نفر-شب برای این ایام تجهیز شده است تا اگر ظرفیت های اسکان مثل هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها و غیره پاسخگو نبود، شهرداری کمک حال زائران باشد.

موحدیان افزود: علاوه بر این، فضاآرایی شهری، جانمایی ۷۰۰ المان در ۳۵۰ نقطه شهری، جشنواره‌های نوروزی مختلف، ایجاد بازارهای عرضه ارزاق در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی و غیره، گوشه‌ای از تمهیدات و اقدامات برنامه‌ریزی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات شایسته که در ماه مبارک رمضان شاهدیم، برگزاری سومین دوره جشنواره ورزشی جام رمضان است که شور و نشاط اجتماعی کم‌نظیری را در بین نوجوانان و جوانان شهر ایجاد کرده است.

موحدیان در ادامه با تقدیر و تشکر از کمیسیون ورزش و جوانان و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری برای برگزاری این رویداد ورزشی، گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، رایگان بودن ورودی این جشنواره، نقش موثری در افزایش جامعه آماری مشارکت‌کننده داشته و گام موثری در راستای ارتقاء شادابی و سلامت بین شهروندان است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به آخرین ساعات سال ۱۴۰۲، اظهارکرد: از زحمات یکایک اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و بدنه کارشناسی شورا برای برگزاری جلسات فشرده بررسی بودجه سال ۱۴۰۳، اصلاح بودجه سال ۱۴۰۲ و تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ تقدیر و تشکر دارم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه سال ۱۴۰۳، فرصت ارزشمندی برای خدمت خالصانه به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است، گفت: سال آینده، سال به ثمر نشستن اقدامات شهرداری و سیاست‌های شوراست؛ نظارت‌های میدانی باید افزایش یابد و امروز به واسطه همین نظارت‌ها، تقاطع غیرهمسطح شهید میرزایی در اختیار عموم شهروندان قرار می‌گیرد.

موحدیان افزود: مراسم افتتاحیه این تقاطع در فرصت دیگری برگزار خواهد شد و از امروز شاهد بهره‌برداری و زیربار ترافیکی رفتن این پل هستیم تا گره ترافیکی این نقطه شهر در ایام نوروز برطرف شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی تعریض پل دهرود هم امیدواریم زودتر به بهره‌برسد، گفت: حوزه حمل‌ونقل و ترافیک یکی از مسائل مهم و مورد تاکید شورای شهر است و اقدامات مختلفی در این حوزه صورت گرفته؛ تاکسی برقی یکی از اولویت‌های کلانشهرهاست و امروز شاهد بهره‌برداری از یکدستگاه تاکسی برقی به صورت آزمایشی هستیم.

موحدیان تصریح کرد: هفته گذشته هم شاهد آغاز عملیات اجرایی انتقال پساب برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد و همچنین دسترسی اصلی ایستگاه الندشت بودیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به تست گرم خط ۳ که امروز از میدان شهدا انجام می‌شود، گفت: بهره‌برداری از فاز یک خط ۳، از مسائل مهم و مورد تاکید شورای شهر بوده و از شهردار و مدیرعامل شرکت ساخت قطارشهری تقدیر و تشکر می‌‎کنم.

موحدیان گفت: امیدواریم سال آینده، اقدامات خوبی برای احداث تقاطع غیرهمسطح شهید فهمیده و خیام و همچنین دسترسی مفتح شرقی به شهرک‌های شهید رجایی و باهنر باشیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true