×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
بوستان ۷۳ هکتاری کرامت، گامی موثر در راستای توسعه به شرق مشهد

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، مجید طهوریان عسکری در گفت‌وگویی با بیان اینکه حاشیه شهر مشهد و ساماندهی آن از دغدغه های مهم مدیریت شهری در دوره ششم است، اظهارکرد: برهمین اساس، در زمینه رفع نیازها و افزایش خدمات در بخش‌های حاشیه شهر اقدامات موثری در این دوره صورت گرفته است.

وی افزود: منطقه ۶ به لحاظ تقسیم‌بندی شرایط خاصی دارد و تقریبا می‌توان گفت حدود ۷۰ درصد از آن در محدوده حاشیه شهر قرار گرفته و از این حیث، از ابتدای فعالیت شورای ششم مورد توجه و تمرکز کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر به صورت مستمر بوده است.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر مشهد مقدس ادامه داد: منطقه ۶ به عنوان یکی از مهم‌ترین مسیرهای دسترسی به حرم مطهر امام‌رضا(ع) شرایط ویژه‌ای دارد و از این حیث رسیدگی به مشکلات و چالش‌های این منطقه در دستور کار ویژه کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر قرار گرفت.

طهوریان عسکری بیان کرد: در دهه‌های اخیر توسعه شهر مشهد مقدس به شکل نامتوازن صورت گرفته و در این دوره در تلاشیم این توازن را به شهر بازگردانیم و توسعه مشهد به سمت شرق و خدمات‌رسانی به منطقه ۶ نیز در همین راستاست.

وی گفت: یکی از اساسی‌ترین نیازهای شهروندان، بهره‌مندی از سرانه فضای سبز و پارکی بوده که موجب افزایش روحیه نشاط در شهروندان می‌شود و در همین زمینه یکی از پروژه‌های شاخص و مهم که بهره‌برداری از آن می‌تواند باعث ایجاد تحول در منطقه شود، بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در شهرک شهید رجایی واقع در شرق مشهد است.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: بوستان ۷۳ هکتاری کرامت با اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد ریال، همه امکانات مورد نیاز را دارد و پس از احداث و تکمیل امکانات ورزشی و تفریحی آن از بوستان ملت بیشتر خواهد بود.

طهوریان عسکری بیان کرد: یکی از دیگر اقدامات ارزشمند صورت گرفته در منطقه ۶، بازگشایی بلوار بصیرت با اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریال بود که از درخواست‌های قدیمی شهروندان این محله بوده و معضل ترافیکی این منطقه را حل کرد.

وی افزود: تعریض پل کال طرق در ورودی محور سرخس به مشهد نیز یکی از پروژه‌های شاخص این منطقه بوده که با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است و تاکنون۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: این پروژه یکی از پروژه‌های زیرساختی منطقه ۶ بوده که با توجه به حجم بالای تردد در محور سرخس مشهد به عنوان یکی از مبادی مهم ورودی شهر مشهد هم برای شهروندان و هم زائران بارگاه منور رضوی دارای اهمیت ویژه‌ای است و افتتاح پروژه می‌تواند مشکلات ترافیکی این محور را تا حدود زیادی برطرف کند.

طهوریان عسکری بیان کرد: اجرای بهسازی کال طرق نیز با اعتبار۴۳۰ میلیارد ریال انجام شده و آماده بهره‌برداری است، همچنین بوستان خطی ضلع شرقی حاشیه کال امیرآباد نیز با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال و در مساحت ۹ هزار مترمربعی در همین منطقه در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: منطقه ۶ در زمینه اجرای طرح پروژه‌های زودبازده نیز پیشتاز بوده و بیشترین میزان اعتبار را در پروژه‌های زودبازده در سال ۱۴۰۱ در سطح شهرداری‌های مناطق مشهد داشته است؛ در طرح پروژه‌های زودبازده یک، ۸۱ پروژه با اعتبار ۱۳۰۰ میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۲، تعداد پروژه‌ها به ۱۸۰پروژه با اعتبار ۲۲۵ میلیارد تومان رسید.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: در ابتدای دوره شورای ششم، میزان اعتبار منطقه ۲۶۴ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۱ به ۳۹۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و این موضوع نشان از توجه و تمرکز کمیسیون بر توسعه و افزایش سرانه‌های خدماتی در منطقه ۶ دارد.

طهوریان عسکری تصریح کرد: در منطقه ۶ علاوه بر توسعه فضای سبز، پروژه‌های متعددی از جمله کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی، پیاده‌روسازی به طول ۲۳ هزار مترمربع، آسفالت به طول ۸۰ هزار مترمربع نیز با سیاست‌گذاری و مصوبات شورای ششم در سال ۱۴۰۲ اجرا شده است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true