×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
مدیریت آلودگی هوا با توسعه زیر ساخت های مراکز معاینه فنی شهرداری مشهد

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، مجید نژادحسین در گفتگویی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از معضل آلودگی هوای شهر مشهد، مربوط به تردد وسایل نقلیه است، اظهارکرد: به منظور مقابله با این مهم، باید اقداماتی چون از رده خارج کردن وسایل نقلیه فرسوده و افزایش ناوگان حمل‌ونقل عمومی با هدف تسهیل در دسترسی به آن، مورد توجه قرار گیرد.

نژادحسین گفت: الزام معاینه فنی وسایل نقلیه کلانشهر مشهد در مراکز معاینه فنی شهرداری با هدف اعمال دقیق‌تر و سخت‌گیرانه‌تر آزمون‌های وسایل نقلیه در این مراکز هم باید در دستورکار قرار گیرد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: هر کدام از این اقدامات سهم خود را در کاهش آلودگی هوا خواهند داشت.

نژادحسین در خصوص توسعه کمی و افزایش خطوط معاینه فنی در شهر مشهد هم تصریح کرد: سال گذشته در بحث ایجاد زیرساخت لازم برای افزایش پذیرش مراکز معاینه فنی شهر مشهد با هدف ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات اقدامات مهمی انجام شده است.

وی گفت: از جمله مهمترین این اقدامات می‌توان به راه‌اندازی بزرگترین مرکز معاینه فنی خودروهای باری سنگین درون شهری در بهمن ماه سال گذشته اشاره داشت.

نژادحسین افزود: این مرکز می‌تواند آثار در خور توجهی برای کاهش آلودگی هوا داشته باشد.رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: با توجه به وجود بسترهای قانونی لازم و زیرساخت‌های ایجاد شده توسط شهرداری مشهد موضوع لزوم تمایز نحوه پایش آلایندگی خودروها در شهر و نیاز به انجام معاینه فنی خودروهای شهر مشهد در مراکز معاینه فنی به صورت مستمر پیگیری و تاکید شده است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true