×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
افراد فاقد کد شهاب برای جلوگیری از انسداد حسابشان به بانک‌ها مراجعه کنند

به گزارش «چشم شهر» به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی امور بانک‌های خراسان رضوی، حمید صفایی نیکو اظهار کرد: بانک مرکزی به همه بانک‌ها ابلاغ کرده است که شناسه شهاب افراد حقیقی یا حقوقی تا قبل از شهریور ماه ثبت شود در غیر این صورت حساب افراد مسدود و خدمات به دارندگان آن‌ها ارائه نمی‌شود.

دبیر شورای هماهنگی امور بانک‌های خراسان رضوی در تشریح شناسه شهاب گفت: هر شخص حقیقی یا حقوقی یک شناسه دارد که شناسه اشخاص حقیقی کد ملی و افراد حقوقی شناسه ملی است و از شناسه اتباع بیگانه نیز تحت عنوان «کد فراگیر» یاد می‌شود.

وی افزود: کد همه این شناسه‌ها باید در سامانه بانک‌ها ثبت شود در واقع این شناسه، واحدی است که هر فردی با مراجعه به بانک با آن کد شناسایی می‌شود.

صفایی نیکو عنوان کرد: متأسفانه تاکنون افراد کد شناسه مزبور را به بانک‌ها به درستی ارائه نکرده‌اند که سیستم بانکی در سامانه خود ثبت کند.

دبیر شورای هماهنگی امور بانک‌های خراسان رضوی ادامه داد: بانک مرکزی همه بانک‌ها را از ابتدای شهریور ماه سال ۱۳۹۹ موظف کرده است که تمامی کدهای شناسه شهابی در سامانه ثبت و قابل رصد شود و چنانچه از ابتدای شهریور ماه به بعد این مهم انجام نگیرد و حساب فرد به هر ترتیبی ستاره‌دار شود او قادر نخواهد بود از خدمات بانکی استفاده کند.

وی گفت: بانک ملی با تمام توان سعی می‌کند که مسدود شدن حساب‌های افراد را به کمترین حد ممکن خود برساند، بنابراین توصیه می‌شود مردم به سایت مربوط به هر بانک مراجعه و شناسه شهاب خود را کنترل کنند که اگر ایرادی داشت با در داشتن مدارک شناسایی به شعب بانک مورد نظر مراجعه و از مسدود شدن حساب خود جلوگیری کنند.

صفایی نیکو افزود: روش‌های استعلام کد شهاب از بانک ملی شامل مراجعه به سایت https://bmi.ir.fa/shahab یا پیام‌رسان بله shahab@ است.

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true