×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
رونمایی از داروی ضد‌سرطان تزریقی برای نخستین بار

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر» به نقل از تسنیم؛ صبح امروز همزمان با سفر آیت الله ابراهیم رییسی، رییس‌جمهوری به استان البرز از نمونه ساخت داخل داروی سیکلوفسفاماید رونمایی شد. این محصول دانش‌بنیان با عنوان تجاری اندوکسینا در دو دوز ۵۰۰ و ۱۰۰۰ توسط شرکت دانش‌بنیان نانوداروی الوند تولید شده است.

این دارو تحریمی بوده و سالیانه حدود پنج میلیون دلار ارزبری دارد که با داخلی سازی آن مسیر ارزبری مسدود و در اینده زمینه صادرات ان فراهم خواهد شد. میانگین نیاز سالانه حوزه درمان کشور به این دارو ۴۰۰ هزار دوز است که با تولید صد درصد داخلی این فرآورده، نیاز کشور به واردات نمونه‌های خارجی برطرف خواهد شد.

تاکنون ۱۰۰ درصد نیاز کشور به این داروی پرمصرف از طریق واردات تامین می‌شده است که علاوه بر ارزبری بالا، کمبود و عدم امکان تامین مستمر آن همواره یکی از دغدغه‌های نظام سلامت و بیماران بوده است تا جایی که بیماران و کادر درمان برای تامین این دارو طی سال‌های اخیر، همواره دچار مشکل جدی بوده اند و در مواقعی ناچار به تامین آن با چندین برابر قیمت از منابع غیر رسمی می‌شدند.

با تولید این محصول برای نخستین بار در کشور، از این پس ضمن صرفه‌جویی در خروج ارز از کشور، امکان دسترسی پایدار بیماران به این داروی ضد سرطان تسهیل خواهد شد.

داروی سیکلوفسفاماید تزریقی در دو دوز ۵۰۰ و ۱۰۰۰ میلی‌گرم تولید شده است و پس از دریافت مجوز‌های مربوطه از سازمان غذا و دارو طی چند ماه آینده در داروخانه‌های کشور توزیع خواهد شد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true