×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
معاون اول رئیس جمهور، ترامپ را آنفالو کرد!/ کابینه ترامپ در فکر برکناری او

به گزارش «چشم شهر»، طبق قانون اساسی آمریکا، معاون اول رئیس جمهور، رئیس سنا نیز هست. از این رو ترامپ از معاون خود انتظار داشت در جلسه کنگره که برای تایید نتایج انتخابات برگزار شده بود، طرف رئیس اش را بگیرد.

 

اما پنس اعلام کرد که طبق سوگندی که یاد کرده، نمی توان خلاف قانون عمل کند و نتیجه انتخابات را زیر سوال ببرد.

 

پس از حمله حامیان ترامپ به کنگره نیز که همه از رئیس جمهور انتظار داشتند به گارد ملی دستور دهد برای حفاظت از کنگره وارد عمل شود، وی از این اقدام خودداری کرد و کنگره به دست حامیان ترامپ اشغال شد.

 

در چنین شرایطی، پنس از اختیارات خود استفاده کرد و از گارد ملی خواست وارد عمل شود و کنگره را از دست حامیان ترامپ نجات دهد.

 

ترامپ که بعد از امتناع معاونش از تشکیک در نتیجه انتخابات وی را فاقد شجاعت کافی خوانده بود، دستور دارد از ورود رئیس کارکنان معاون اولش به کاخ سفید جلوگیری شود.

 

مایک پنس هم او را در توئیتر آنفالو کرد.

 

شبکه «سی‌بی‌اس» اعلام کرد، زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه اعضای کابینه ترامپ مشغول گفت‌وگو درباره احتمال فعال‌سازی متمم شماره ۲۵ قانون اساسی آمریکا جهت برکناری ترامپ از قدرت هستند، شنیده می‌شود.

 

مطابق متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا، چنانچه معاون ریاست جمهوری و اعضای کابینه تشخیص دهند که رئیس جمهور به لحاظ جسمی یا روانی دیگر قادر به هدایت امور نیست، می‌توانند با استناد به این متمم، امور را به معاون ریاست جمهوری بسپرند.

 

این همان متممی است که در سال ۲۰۱۶ و پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات، جمعی از روانپزشکان در نامه‌ای با نامناسب خواندن دونالد ترامپ او را برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری استفاده از آن را خاطر نشان شدند.

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true