×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اصلاح طلبان ناامید و معتقد به ائتلاف/ جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری اقبال عمومی ندارد

ناصر آملی در گفت‌و‌گو با «چشم شهر»، پیرامون حضور جبهه اصلاح طلبی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: کاندیدای مورد نظر با توجه به وجود ساختارها و سازوکار موجود، توسط جبهه اصلاح طلبان ایران تعیین و به نمایندگی‌ها در سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

 

وی افزود: درون طیف اصلاح طلبان نقطه نظرات متفاوتی وجود دارد، ولی تمامی این موارد در شورای جبهه اصلاح طلبان مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ بنای اصلاح طلبان به شرکت در انتخابات است، مگر مورد خاصی که منجر به عدم حضور این طیف در انتخابات شود اتفاق بیفتد، مثلا رد صلاحیت نامزد مورد اجماع آنها.

 

رئیس حزب اتحاد ملت در خراسان رضوی با بیان اینکه نظرات میان جریان اصلاح طلبان به چند دسته تقسیم می‌شود، گفت: بخشی از اصلاح طلبان با مشاهده تلاش‌های صورت گرفته طی چند دوره حضور در انتخابات و عدم حصول نتیجه مطلوب، با ناامیدی مواجه هستند و بخشی دیگر از اصلاح طلبان همچنان به سیاست ائتلافی معتقد می‌باشند، همان روش که موجب رای به حسن روحانی شد.

 

آملی ادامه داد: این افراد معتقداند اگرچه رای به روحانی ما را به همه اهداف مطلوب نرساند ولی همان ساز و کار ائتلاف با جریان میانه رو بهترین روش برای حضور در انتخابات است که بتوانیم پایگاه رای مطمئنم تری به دست آوریم.

 

رئیس حزب اتحاد ملت در خراسان رضوی همچنین گفت: به عقیده من بخش جدی و اصلی جریان اصلاح طلبان بر این باور است که یک کاندیدای مشخص، تعریف شده و اصلاح طلب، معرفی شود؛ اگر صلاحیت فرد معرفی شده تایید شد، وارد انتخابات می‌شویم در غیر این صورت انتخابات معنا دار نیست و در انتخابات کاندیدا نداشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: این سه طیف در میان اصلاح طلبان حضور داشته و در نهایت این دیدگاه‌ها در شورای جبهه اصلاح طلبان ایران جمع بندی شده و تصمیم‌ برای اکثریت اصلاح طلبان مورد پذیرش واقع می‌شود.

 

رئیس حزب اتحاد ملت در خراسان رضوی در مورد حضور جهانگیری و ظریف در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: پیرامون حضور ظریف و جهانگیری بحث جدی صورت نگرفته است، ظریف به اصلاح طلبان نزدیک است، ولی اصلاح طلب نیست؛ جهانگیری اما در زمره اصلاح طلبان میانه رو قرار داشته و چهره مطلوبی دارد، اما با توجه به اینکه در دولت روحانی حضور داشته و موانع و مشکلات بر سر راه اجازه کار به او ندادند، برخی مدعی هستند شاید اقبال عمومی نسبت به جهانگیری مطمئن نباشد.

 

آملی افزود: ظریف به عنوان شخصیتی که پایگاه رای قابل قبولی دارد، به عنوان کاندیدای میانه رو نزدیک به اصلاح طلب شناخته می‌شود، و مشروط به اینکه خود مایل به حضور در انتخابات باشد، احتمالا در چرخه گزینش اصلاح طلبان قرار خواهد گرفت.

 

وی با بیان اینکه تعدادی از کاندیداهای اصلاح طلب دیگر به صورت تعریف شده و مشخص در چرخه بررسی جبهه اصلاح طلبی قرار گرفته اند، اظهار کرد: مثلا محسن صفایی فراهانی اگرچه تمایل به حضور در انتخابات را اعلام نکرده است، ولی شرایط به گونه‌ای است که هر لحظه امکان وقوع تحولاتی جدید است.

 

رئیس حزب اتحاد ملت در خراسان رضوی تاکید کرد: اگر حاکمیت نشان دهد تحمل حضور یک اصلاح طلب جدی را در رقابت انتخابات دارد، تحولات مثبتی پدید می‌آید که در تصمیم گیری کاندیدا‌های مردد نیز اثر گذار است.

 

آملی در مورد گفته‌هایی مبنی بر حمایت اصلاح طلبان از لاریجانی گفت: لاریجانی اصلاح طلب نیست و در زمره اصولگرایان میانه رو و یا عمل گرا تعریف می‌شود، این فرد هیچ زمان اصلاح طلب نبوده و مورد حمایت اصلاح طلبان نیز قرار نگرفته است.

 

وی اذعان کرد: در انتخابات مجلس یازدهم، منطق ورود اصلاح طلبان ائتلافی بود، از همین رو تلاش شد در لیست انتخابات مجلس، کرسی‌هایی به جریان راست میانه رو اختصاص یابد و از لاریجانی نیز با همان منطق که از روحانی حمایت کردند، حمایت شد؛ اما هیچ ضمانتی وجود ندارد این کار تکرار شود و بعید می‌دانم جبهه اصلاح طلبان بر روی آقای لاریجانی اجماعی صورت دهد.

 

رئیس حزب اتحاد ملت در خراسان رضوی در پایان خاطر نشان کرد: برداشت من این است که جریان اصلاح طلب یا به سمت فرد اصلاح طلب میانه رو می‌رود و یا اصلاح طلب جدی و شناخته شده توسط جبهه اصلاح طلبان معرفی می‌شود.

گفت‌و‌گو از: مریم غزل‌باش

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true