×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
آمریکا ۵ شرکت چینی را «تهدید امنیت ملی» دانست

به گزارش «چشم شهر»، به نقل از خبرگزاری رویترز، در بیانیه اف‌سی‌سی آمده است، این شرکت‌ها شامل شرکت فناوری‌های هوآوی، شرکت زدتی‌ای، شرکت ارتباطات هیترا، شرکت فناوری دیجیتال هانگژو هیکویژن و شرکت فناوری شجیانگ داهوآ می‌شوند.

 

قانون سال ۲۰۱۹، اف‌سی‌سی را برای شناسایی شرکت‌هایی ملزم کرده است که تجهیزات و خدمات ارتباطات از راه دور تامین می‌کنند و “خطری غیر قابل قبول برای امنیت ملی آمریکا” به شمار می‌روند.

 

جسیکا روزنورسل، سرپرست اف‌سی‌سی در بیانیه‌ای گفت: این فهرست رهنمود معناداری ارائه می‌کند که تضمین خواهد کرد در شرایطی که شبکه‌های نسل آتی در حال ساخته شدن در سراسر این کشور هستند، آنها اشتباهات گذشته را تکرار نخواهند کرد یا از تجهیزات و سرویس‌هایی که تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا یا امنیت و ایمنی آمریکایی‌ها به شمار رود، استفاده نخواهند کرد.

 

قانون سال ۲۰۱۹ به بخشی در لایحه مجوز دفاعی استناد کرد که پیشتر هم پنج شرکت چینی را شناسایی کرده بود. در اوت ۲۰۲۰، دولت آمریکا مقرراتی را اعلام کرد تا آژانس‌ها را از خرید کالاها یا خدماتی از هر کدام از این پنج شرکت چینی منع کند. آمریکا در سال ۲۰۱۹ شرکت هوآوی، هیکویژن و تعدادی دیگر را در فهرست سیاه اقتصادی خود قرار داد.

 

ممنوعیت سال گذشته اف‌سی‌سی علیه هوآوی و زدتی‌ای موجب شد تا شرکت‌های آمریکایی نتوانند ۸.۳ میلیارد دلار برای خرید تجهیزات از این شرکت‌ها اختصاص دهند.

انتهای پیام

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true