×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
«ال جی» دیگر موبایل نمی‌سازد!

به گزارش «چشم شهر»، روز یکشنبه (۴ آوریل/ ۱۵ فروردین)، یک مقام رسمی شرکت ال جی، طی بیانیه‌ای با اعلام تعطیلی کسب و کار تلفن‌های همراه از سوی این شرکت، خاطر نشان کرد: «این تصمیم، شرکت را قادر می‌سازد تا منابع خود را در زمینه‌های دیگری مانند ساخت قطعات وسایل نقلیه الکتریکی، دستگاه‌های ارتباطی، خانه‌های هوشمند، رباتیک، هوش مصنوعی، شیوه‌های مختلف کسب و کار و همچنین سیستم عامل‌ها و خدمات متمرکز کند». با این همه انتشار چنین خبری چندان شوکه کننده نبود چرا که هفته گذشته نیز روزنامه کره تایمز گزارش داده بود که شرکت ال جی در ۵ آوریل قصد دارد تا به صورت رسمی تعطیلی بخش تلفن همراه خود را اعلام کند و این تصمیم به این علت اتخاذ شده است که این شرکت نتوانسته است در این عرصه به سود دهی مورد انتظار دست یابد.

با این حال گمانه زنی‌ها در خصوص خروج ال جی از بازار تلفن‌های همراه، به اوایل ژانویه سال میلادی جاری بازمی گردد که در آن زمان برای اولین بار زمزمه‌هایی در خصوص کوچک سازی، فروش تکنولوژی و حتی تعطیلی بخش تلفن‌های همراه این شرکت به علت عدم سود دهی مطرح شد. این شرکت از سال ۲۰۱۵ با ضرر فعالیت کرده است، اما گزارش‌های اخیر مبنی بر اینکه این شرکت در حال بررسی خروج از بازار گوشی یا فروش بخش تبلت خود است، برای کسانی که مبارزات این شرکت را ردیابی کرده اند تعجب آور نیست. چند وقت پیش بود که یکی از مقامات ال جی الکترونیکس اعلام کرد که این شرکت در حال بررسی گزینه‌های مختلفی برای بازار تلفن همراه خود است. علاوه بر این چند روز پیش نیز، شایعاتی مبنی بر انتقال کارگران LG Mobile به بخش لوازم خانگی در توییتر منتشر شد.

این شرکت حداقل در سال گذشته تلاش کرده است تا با تولید گوشی‌های هوشمند جدید، به ویژه با پروژه Explorer خود، نوآوری‌هایی ایجاد کند. با این حال فقط دو گوشی از آن پروژه بیرون آمد: LG Velvet مینیمالیست و LG Wing با صفحه نمایش دوگانه. این شرکت همچنین در نمایشگاه CES امسال، یک تلفن اندرویدی شفاف رول شونده را معرفی کرد که به نظر انقلابی در صنعت تلفن‌های هوشمند بود، اما با موضع اخیر شرکت به نظر می‌رسد که چنین گوشی هوشمندی هرگز از سوی این شرکت تولید نخواهد شد. آمار‌ها نیز حاکی از ان است که تا ماه دسامبر سال ۲۰۲۰، شرکت ال جی تنها ۱.۷ درصد از بازار تلفن‌های همراه جهان را در اختیار داشت که درصدی ناچیز از این بازار به شمار می‌رود.

با این حال، علی رغم اعلامیه رسمی این شرکت مبنی بر تعطیلی بخش تلفن همراه، چنین موضوعی به این معنی نیست که LG کاملاً از دنیای گوشی‌های هوشمند خارج شده است. این شرکت اعلام کرده که از تخصص و تجربه تکنولوژی تلفن همراه خود برای کمک به توسعه ارتباطات بی سیم ۶G، در میان سایر فن آوری‌های مربوط به تلفن‌های هوشمند، استفاده خواهد کرد. ال‌جی همچنین تعهد کرده است که به پشتیبانی از تلفن‌های هوشمند فعلی خود ادامه دهد، ولی «مدت زمان این پشتیبانی بسته به هر منطقه متفاوت خواهد بود». به هر حال انتظار می‌رود فعالیت تجاری تلفن‌های هوشمند ال جی تا ۳۱ ژوئیه (اوایل مرداد) رسماً تعطیل نخواهد شد و به گفته این شرکت، حتی ممکن است پس از آن نیز موجودی برخی از گوشی‌ها به اتمام نرسد و فروش آن‌ها ادامه یابد.

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true