×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
شورای شهر کارآمد با انتخاب کاندیدا «باتجربه و ریسک پذیر»/ مشهد پیشرو در حوزه «شهر هوشمند»

علی نجفی در گفت‌و‌گو با «چشم شهر» پیرامون انتخاب کاندیدا اصلح در ششمین دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد:  در دوره پنجم شورای اسلامی شهر مشهد فضای سیاسی بر این حوزه از مدیریت شهری حاکم بوده است، از همین رو حاکمیت سیاسی می‌تواند موجب جهت گیری‌هایی در حوزه شهری باشد.

 

وی افزود: متاسفانه در تمامی ادوار شورای اسلامی، موفق ترین دوره در کشور، شوراهای اول بود که فراجناحی اداره می‌شد و هر فردی با حفظ علایق سیاسی، شورای عملگرایی را تشکیل داده بود.

 

سیاست گذاری غیر متخصص و عدم کارایی شهرداری

شهردار نیشابور تاکید کرد: هر زمان شوراها با نگاه سیاسی انتخاب گردد، این نهاد به شورای شهرداری‌ها مبدل می‌شوند؛ اگر جریان غیر متخصص به عنوان نهاد سیاست گذار در راس کار خود مستقر باشد، شهرداری‌ها نمی‌توانند موفقیتی حاصل آورند.

 

نیاز ما شورای تخصص گرا مرتبط با حوزه‌های شهری است

نجفی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود شورایی تخصص گرا متناسب با حوزه‌های کاری شهرداری روی کار آید و سیاست‌های احزاب را نیز شامل شود، گفت: در صورتی که شاخصه اصلی به سمت تخصص گرایی اعضای شورا سوق یابد، قطعا می‌تواند شورای موفقی باشد.

 

وی با اعلام اینکه شورا نهاد سایت گذار است، اعلام کرد: نهادی می‌تواند سیاست گذاری کند که از پختگی لازم برخوردار باشد، در کنار این سیاست گذاری نیاز به یک سری جسارت‌ها در حوزه سیاست گذاری و مدیریت داریم؛ به نظر من نه یک لیست کاملا جوان و نه یک شورای سالخورده برای مشهد لازم است، بلکه این دو بایستی در کنار هم باشند.

 

فعال حوزه شهری تصریح کرد: با وجود اینکه شورای شهر نباید در حوزه اجرا ورود پیدا کند، ولی در حوزه سیاست گذاری باید افرادی با ضریب ریسک پذیری بالا حضور داشته باشند. دارا بودن ضریب ریسک پذیری از مشخصه‌های جوانان است و یا به تعبیر رهبری فکر جوان داشته باشد، این دو باید در کنار یکدیگر قرار گیرند تا شورای شهری کارآمد و موفق داشته باشیم.

 

وی در مورد مشهد به عنوان شهر هوشمند اذعان کرد: بسیاری از زیرساخت‌هایی که در شهر ایجاد کردیم نمایی از یک شهر هوشمند است، این در حالی است که شهر هوشمند به لحاظ اجرا و عملیاتی محقق نشده است، ولی اگر بخواهیم این مهم را با سایر شهرها مقایسه کنیم، مشهد در این زمینه پیشرو است.

 

فعال حوزه شهری بیان کرد: مشهد در حوزه شهر هوشمند به طور نسبی پیشرو بوده ولی به صورت مطلق، جا برای کار بسیار است.

 

شهردار نیشابور در مورد خصوصیت بارز خادم مردم در شورای شهر گفت: از شهید چمران سوال شد که آیا تعهد اولاست یا تخصص؟ ایشان فرمودند «اگر کسی تعهد داشته باشد، در حوزه‌ای که متخصص نیست ورود پیدا نمی‌کند»؛ کاندیدایی برای شورای شهر مشهد اصلح است که تعلق و دل سوزی به شهر و منافع شهری و بهره گیری از نظرات کارشناسی و تخصصی را به امیال فردی و جناحی اولا بداند.

گفت‌و‎‌گو از: مریم غزل‌باش

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true