×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
در نوسازی‌های بافت فرسوده پیرامون حرم رضوی هویت مشهد حفظ شود/ روحیه جهادی و دلسوز مردم‌بودن از معیارهای شهردار جدید باشد

به گزارش «چشم شهر»، حجت‌الاسلام احمد مروی در دیدار منتخبین ششمین دوره شورای شهر مشهد که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد، رأی و اعتماد مردم را برای منتخبین شورای شهر از نعمت‌های الهی دانست و اظهار داشت: انسان در برابر نعمت‌های خداوند موظف به شکرگزاری زبانی و عملی است که شکر عملی نعمت اعتماد مردم، تلاش حداکثری برای گره گشایی از مشکلات آنهاست.

 

وی افزود: شورای ششم شهر مشهد با رویکرد انقلابی، حزب اللهی و مردم داری روی کار آمده است، لذا مردم از این شورای انتظار کار و تلاش جهادی دارند، کاری که به نفع مردم باشد و به بهترین شکل و کیفیت در کمترین زمان با سلامت کامل انجام شود.

 

تولیت آستان قدس رضوی اعضای شورای شهر را به پیگیری و نظارت بر حسن اجرا و سلامت در انجام پروژه‌های شهری و مقابله جدی با فساد توصیه و اظهار کرد: نظارت بر حسن انجام کار پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری، برای اجرای کامل تعهدات و انجام پروژه‌ها به بهترین شکل ممکن و برخورد قاطع با متخلفان از مواردی است که از اعضای شورای شهر انتظار می‌رود نسبت به آن جدیت داشته باشند.

 

مروی با بیان اینکه شواری شهر باید پیگیر احقاق حقوق عموم شهروندان به ویژه مظلومان و محرومان باشد، ابراز کرد: اعضای شورای شهر خود را وکیل مدافع اقشار محروم، طبقات کم برخوردار و ساکنان حاشیه شهر بدانند و از حقوق آنها دفاع کنند، آنها قشر بی‌ادعایی هستند که بار سنگین انقلاب را در عرصه های مختلف بر دوش کشیده‌اند.

 

وی منتخبین شورای ششم شهر مشهد را به حفظ ارتباط با مردم و حضور مستمر در مناطق حاشیه شهر توصیه کرد و گفت: ارتباط صمیمی مسئولان با مردم و شنیدن حرف آنها و لمس مشکلات از نزدیک، در تصمیم‌گیری‌ها و سبک زندگی مسئولین بسیار مؤثر است و به اتخاذ تصمیمات صحیح توسط آنها کمک می‌کند؛ تأثیری که حضور در میان مردم و مشاهده شرایط زندگی، مشکلات و دغدغه‌های آنان از نزدیک دارد به هیچ عنوان خواندن نامه و گزارشات برای مسئولان نخواهد داشت.

 

مروی با اشاره به برنامه هفتگی خود برای حضور در حاشیه شهر مشهد و گفتگو با ساکنان آن مناطق، عنوان کرد: علی‌رغم اقدامات خوبی که تاکنون مسئولان در حاشیه شهر مشهد انجام داده‌اند، اما کارهای بر زمین مانده بسیاری باقی هست که برای حل مشکلات مردم آن مناطق باید انجام شود.

 

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی و برقراری نظام شایسته‌سالاری در انتصاب‌ها را مورد تأکید قرار داد و ابراز کرد: ظرفیت‌ بسیار خوب تشکل‌های مردمی و مجموعه‌های جوان انقلابی باید مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی برخورداری از روحیه جهادی، پرتلاش و دلسوز مردم بودن را از جمله معیارهای مد نظر برای انتخاب شهردار جدید برشمرد، اظهار کرد: در انتصابات مدیریت شهری باید افراد دارای صلاحیت‌های تخصصی، متدین، با انگیزه و برخوردار از روحیه جهادی مورد انتخاب قرار گیرند.

 

مروی با تأکید بر اهمیت استفاده حداکثری از سلایق و نگاه‌های مختلف، اظهار کرد: نباید با نگاه‎‌های سلیقه‌ای دایره خدمت را تنگ و محدود کرد و باید فرصت برای نقش آفرینی افراد توانمند با سلایق مختلف را فراهم آورد.

 

تولیت آستان قدس رضوی بر ضرورت پرهیز از تجمل گرایی و هزینه های بیهوده تأکید کرد و گفت: مسئولان باید از اسراف پرهیز و نسبت به هدر رفت بیت المال با تجملات زائد حساس باشند و این مسئله مهم در بخش های مختلف مدیریت شهری سرلوحه مدیران باشد.

 

وی در ادامه به هویت زیارتی شهر مشهد و تأثیر حضور مرقد مطهر امام رضا(ع) در شکل گیری این شهر اشاره و با تأکید بر اینکه ارزش های اسلامی باید در کالبد شهر مشهد متجلی باشد، ابراز کرد: هرکس به شهر مذهبی مشهد وارد می‌شود باید عمران، آبادانی، رفاه و شعائر دینی را مشاهده کند، مظاهر معنویت باید در تمام شهر چشم نواز باشد تا هر بیننده‌ای احساس کند در شهر امام رضا(ع) است.

 

مروی انجام اقدامی اساسی و ریشه‌ای برای حل معضلات بافت فرسوده اطراف حرم را از اعضای شورای جدید شهر مشهد مطالبه و عنوان کرد: باید در نوسازی‌های بافت فرسوده پیرامون حرم هویت و اصالت فرهنگی این شهر حفظ شود.

 

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به فراهم آوردن بستر و امکانات برای تفریحات سالم شهروندان تأکید و عنوان کرد: ایجاد بستر تفریحات سالم در چهارچوب قانون و قداست شهر امام رضا(ع) سبب ارتقا نشاط و شادابی جامعه می‌شود، فضای شهر مشهد باید فضایی بانشاط برای مردم باشد؛ اگر شرایط تفریح سالم ایجاد نشود، ممکن است عده‌ای به سراغ تفریحات ناسالم بروند.

 

وی با اشاره به فراهم سازی زمینه بهره مندی مردم از ارتفاعات شهر مشهد، گفت: لازم است مسئولان شهری با توسعه پارک ها و فضاهای سبز، امکانات و ظرفیت بیشتری برای تفریح و نشاط مردم متناسب با شهر معنوی مشهد ایجاد کنند.

 

توسعه بستر خدمت رسانی به زائران و تسهیل شرایط تشرف به حرم مطهر رضوی از دیگر مطالبه‌های تولیت آستان قدس رضوی بود و در این باره اظهار کرد: خدمت رسانی به زائران در شهر مشهد برعهده مدیریت شهری است، مسئولان می‌توانند با توسعه امکانات و زیر ساخت‌ها بستر افزایش سفر به مشهد را فراهم آورند.

 

مروی معضل پارکینگ و اسکان مناسب را از جمله مشکلات زائران در مشهد خواند و عنوان کرد: توسعه حمل و نقل عمومی، افزایش پارکینگ‌های اطراف حرم مطهر و تسهیل تشرف به حرم از جمله مسائلی است که اعضای شورای شهر برای رفع آنها باید تدبیری بیندیشند.

 

مروی گفت: آستان قدس رضوی به میزان توان و ضمن توجه به رعایت غبطه وقف آماده همکاری با مدیریتی شهری در عمران و آبادانی مشهد است و به هیچ عنوان نسبت به مشکلات مشهد بی‌تفاوت نیست و احساس مسئولیت می‌کند، در همین راستا سال گذشته چندین هکتار از اراضی خود در حاشیه شهر را برای رفع مشکلات آن منطقه در اختیار مدیریت شهری قرار داد.

 

وی با بیان اینکه مرکزیت حرم مطهر برای شهر مشهد باید حفظ شود، گفت: نحوه توسعه مشهد نباید به‌گونه‌ای باشد که مرکزیت حرم مطهر به حاشیه رانده شود و در آینده شاهد مشهد جدید و قدیم باشیم، این موضوع هویت شهر مشهد را می‌تواند به مخاطره بیاندازد.

 

وی تأکید بر اینکه آستان قدس خود را ملزم به رعایت مُر قانون و مقررات شهری می‌داند، تصریح کرد: در مقابل از اعضای شورای شهر و مدیریت شهری نیز این انتظار می‌رود که نسبت به رعایت حقوق موقوفه توجه و حساسیت داشته باشند زیرا موقوفات امانتی در اختیار ما هستند.

 

وی در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های اعضای دوره پنجم شورای‌ شهر مشهد که به میزان توان در راستای کمک به این شهر تلاش کردند، از همکاری شهردار فعلی مشهد و تلاش‌های وی در خدمت‌رسانی شایسته به مردم مشهد تقدیر کرد.

 

گفتنی است، در ابتدای این جلسه حسن موحدیان و حجت‌الاسلام حسن منصوریان از منتخبان مردم مشهد در ششمین دوره شورای شهر به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و تحقق گام دوم انقلاب اسلامی، توسعه متوازن مشهد، رفع مشکلات حاشیه شهر، رعایت حقوق موقوفه و توجه به مباحث فرهنگی شهر را از جمله برنامه‌های شورای شهر جدید برشمردند.

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true