×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
از تعجب دختران موحدیان تا جایگاه زنان در مدیریت شهری

به گزارش «چشم شهر»، حسن موحدیان روز گذشته در اولین نشست خبری خود، در جمع رسانه‌ها جمله‌ای بیان کرد که با واکنش‌های زیادی همراه بود.

 

وی در این نشست به حضور موثر و فعال بانوان در مدیریت شهری اشاره کرد و همچنین با نهایت دلسوزی نسبت به بانوان شهر بر این مهم تاکید داشت که سپردن وظایف سنگین نباید مانع از برهم خوردن آرامش آن‌ها و ایجاد خلل در بنیان خانواده و تربیت فرزندان باشد.

 

موحدیان این گفته‌ها را نظر شخصی خود دانست و تصمیم‌گیری نهایی را در مورد سپردن سمت‌های مدیریتی همچون انتخاب زنان به عنوان شهردار را به عهده نظر جمعی اعضای شورای اسلامی شهر محول کرد.

 

حال با این وجود رسانه‌های اصلاح طلب که دل خوشی از شکست در انتخابات به نفع مردم نداشتند، با رسانه‌های معاند همنوا شده و مطلبی گزینشی از گفته‌های موحدیان منتشر کردند؛ فارغ از جریانات سیاسی تاکید بر ارزش زن، حفظ آرامش او در خانه و نقش اساسی در تربیت فرزند قربانی بازی‌های جناحی شد. اخبار زرد طرفدار همیشگی خود را دارد ولی کدامیک از ما باید برای حفظ ارزش زنان و برابری حقوق در جامعه قلم بزنیم؟

 

کسانی که گفته‌های موحدیان را نقد می‌کنند، جایگاه مادر را نمی‌دانند، چرا که هیچ جایگاهی به این رفیعی نیست، ممکن است فرد رئیس جمهور شود ولی نمی‌تواند مادر شود. ما به مدیران زنی در بدنه شهرداری مشهد نیاز داریم که در کنار تخصص و تبحر در اجرای مسئولیت‌های محوله، در محیط خانه نیز از سلامت و آرامش روان برخوردار باشند.

 

حسن موحدیان با درج یادداشتی نوشت:

در مورد حضور زنان در عرصه های اجتماعی، سیاسی و مدیریتی بنده  هیچ گاه نظر مخالف نداشته و ندارم، اینکه بنده عرض کردم زن و مرد مکمل یکدیگرند حرف بنده نیست این نظر اسلام و قرآن و سیره نبوی و  ائمه اطهار هست و جزو آمیزه‌های دین مبین اسلام هست که  نقش محوری زن از خانه شروع می‌شود و تربیت فرزندان از سخت‌ترین و اصلی‌ترین  نقش‌های زنان مسلمان است.

 

اینکه  که در خبری از طرف بنده آورده اند  «زن نقش مکمل» دارد کاملا متفاوت است  با  کلام اینجانب که گفته ام «زن و مرد مکل یکدیگرند»، مگر می شود که اینجانب در ستاد انتخاباتی‌ام کمیته‌ای قوی و کارآمد متشکل از بانوان فرهیخته و نخبه و مدیر داشته‌ام و حداقل نیمی از رأی خود را از زنان و بانوان گرامی شهر مشهد داشته باشم و اکنون بگویم مخالفم، این از انصاف بدور است.

 

عرض کنم  خدمت شما  مبنی و معیار انتخاب وانتصاب‌ها در مدیریت شهری، شایسته سالاری خواهد بود نه جنسیت، قطعا در شورای اسلامی  دوره ششم،  بانوان در سیستم مدیریتی شورا و شهرداری خواهند بود، باور کنید دختران من هم این مطالب فضای مجازی و برخی خبرگزاری‌ها را که خوانده‌اند تعجب کرده بودند،  چه برسد به بانوان عزیز شهر مشهد.

 

در ادامه  نظر شما را جلب می کنم به طرح سوال اشتغال زنان در محضر رهبر معظم انقلاب:
بعضی‌ها از ما می‌پرسند: شما موافقید زن‌ها بروند کار کنند؟ ما می‌گوییم: البته، ما با بیکاری خانم‌ها مخالفیم؛ زن اصلاً باید کار کند. البته کار دو جور است: یکی کارِ داخل خانه و یکی کار بیرون خانه، هر دو کار است؛ اگر کسی استعداد دارد در کارهای مربوط به بیرون منزل، باید انجام بدهد، خیلی هم خوب است. منتهی یک شرط دارد، باید جوری باشد که این اشتغال ـ حتی در داخل خانه ـ به پیوند زن و شوهر لطمه‌ای نزند. بعضی از خانم‌ها هستند که خودشان را از صبح تا شب می‌کشند بعد که مرد به خانه می‌آید، حوصله یک لبخند زدن به او را هم ندارد. این هم بد است. کار خانه را باید کرد اما نه آنقدری که این کار خانه به انهدام خانواده منتهی بشود.

 

در پایان از آقایان عزیز درخواست می کنم که اگر همسرشان شاغل هستند و یا مسئولیتی دارند حتما در کارهای خانه کمک حال همسران باشند قسمتی از وقت درون خانه را  مستقیم اختصاص بدهند به کارهای درون منزل و ضمنا زن و شوهر حتما در طول شبانه‌روز زمان مشخصی را اختصاص بدهند به گفتگوی دونفره همسری و از  پدرها و مادران خواهش می‌کنم  که  امر ازدواج جوانان را تسهیل کنند.

 

ان شاا… اینجانب و دیگر منتخبین شورای اسلامی مشهد هم در بحث مسکن جوانان بطور جد ورود خواهیم کرد و  از آنچه که در حیطه وظیفه  و اختیار ما هست به بهترین وجه در امر ازدواج آسان جوانان قدم بر خواهیم داشت.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

 

گزارش از مریم غزل‌باش

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true