×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال از فردا/ واکسیناسیون دانش‌آموزان به منزله بازگشایی مدارس نیست

به گزارش «جشم شهر» به نقل از تابناک، دکتر بهرام عین‌اللهی، با تاکید بر اینکه انجام واکسیناسیون دانش‌آموزان، تنها به منزله بازگشایی مدارس نیست، گفت: این موضوع در واقع می‌تواند ایجاد زمینه کند؛ برای بازگشایی مدارس لازم است که هر دو دوز واکسن تزریق شود. البته پیشتر اعلام کرده بودیم دانش‌آموزان ۱۷ ساله و کنکوری واکسن تزریق کنند، اما با توجه به مطالعات صورت گرفته و واکسن‌های موجود، سن واکسیناسیون برای ۱۲ تا ۱۸ سال تایید شد.

وی در ادامه افزود: توصیه ما این است که از فردا دانش‌آموزان به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند و انشاءالله واکسیناسیون شروع شود. همچنین به مراکز توصیه کردیم برای دانش‌آموزان حق تقدم قائل شوند.

آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال از فردا/ واکسیناسیون دانش‌آموزان به منزله بازگشایی مدارس نیست
پیرو اعلام این خبر، سامانه نوبت‌دهی واکسن کرونا salamat.gov.ir برای دانش‌آموزان سال آخر متوسطه دوم (متولدین یکم مهر ۱۳۸۲ تا یکم مهر ۱۳۸۳) باز شد و مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که «حضور دانش‌آموزان در مراکز واکسیناسیون صرفاً بر اساس نوبت‌دهی از طریق این سامانه خواهد بود.»

بر اساس اطلاعیه این مرکز، واکسیناسیون دانش‌آموزان سایر مقاطع تحصیلی در روز‌های آینده و پس از باز شدن سامانه نوبت‌دهی برای این عزیزان مقدور خواهد بود؛ لذا «از دانش‌آموزان عزیز و خانواده‌های ایشان صمیمانه تقاضا می‌کنیم برای جلوگیری از شلوغی، معطلی و احتمال ابتلا در مراکز واکسیناسیون، صرفا در زمان نوبت به مراکز مراجعه و از حضور بدون نوبت جدا خودداری فرمایند.»

این در حالی است که پیش از اعلام این خبر، دکتر شانه ساز، رییس سازمان غذا و دارو، از صدور مجوز تزریق واکسن‌های “پاستور” و “سینوفارم” برای سنین زیر ۱۸ سال در ایران خبر داده بود؛ خبری که معنای آن، تزریق یکی از این دو واکسن برای دانش آموزان در کشورمان است که اولی در کوبا برای گروه سنی ۲ تا ۱۸ سال کارآزمایی شده و دیگری در چین برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال مورد آزمایش قرار گرفته و هر دو از آزمون سربلند بیرون آمده اند.

نکته قابل تامل در این میان، ضرورت دریافت مستندات کارآزمایی این دو واکسن توسط مقامات وزارت بهداشت کشورمان است که به نوعی تاییدیه شروع واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال با این واکسن هاست. این در حالی است که افزون بر این، شروع واکسیناسیون با واکسن کوبایی، نیازمند دریافت محموله‌هایی از این واکسن از آن کشور یا ارائه مقادیر تولید شده آن در انستیتو پاستور ایران است که همکار انستیتو فینلای کوباست.

ابهاماتی که احتمالا به زودی با ارائه گزارش‌های تکمیلی توسط مقامات بهداشت و درمان کشورمان رفع خواهند شد و بدین وسیله، مقدمات بازگشایی مدارس در کشورمان طی خواهد شد؛ بهار تعلیم و تربیت در مدارس که بالغ بر یک و نیم سال است که بسیاری چشم انتظار از راه رسیدنش هستند و واکسیناسیون می‌تواند نویدبخش از راه رسیدنش باشد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true