×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
حضور پرشور بانوان مشهد در تشییع شهدای گمنام/خاطره زنان نوغان زنده شد

به گزارش «چشم شهر»، شهدای گمنام بهانه ای شدند تا بار دیگر شاهد حضور زنان و دختران انقلابی در جامعه باشیم همان زنان و دخترانی که الگویشان حضرت زینب(س) به عنوان اسوه صبر و استقامت، حضرت فاطمه اطهر(س) به عنوان بانویی نمونه و حضرت معصومه(س) به عنوان دختری پاک دامن است.

 

زنان جهان اسلام در روزهایی حضور پرشور خود را به رخ جهانیان کشیدند که مصادف بود با هتک حرمت به حضرت فاطمه (س) و شهادت بانوی دوعالم و از طرفی هتک حرمت به زنان در دوران رضاشاه که از ان به عنوان کشف حجاب رضاخانی نام می‌برند و امروز زنان و دختران ایران زمین با حضورشان در تشییع پیکر شهدای گمنام جلوه ای از عظمت بانوی ایرانی و اسلامی را به ارمغان آوردند.

 

زنان امروز مشهد از نسل شیرزنان نوغان که در شهادت امام رضا(ع)قیامتی به پا کردند و امروز نسلی از زنان نوغان باحضورشان در تشییع پیکر شهدا حماسه تازه ای از تاریخ حضور زنان را رقم زدند، گویی تاریخ دوباره تکرار شد و حضور زنان در تشییع پیکر شهدا و اجتماع فاطمیون، حماسه تاریخی زنان نوغان را تداعی کرد.

 

از همه مهمتر حضور مادران شهدا بویژه مادرانی که خود سالهاست چشم انتظار فرزندانشان هستند در مراسم تشییع به چشم می‌خورد مادرانی که گویی فرزندان خود را تشییع می‌کردند و چقدر داغشان تازه شد و چقدر امیدشان برای یکبار دیگر به آغوش کشیدن فرزندانشان تازه تر شد.

 

فاطمه سلیمی عضو شورای شهر مشهدمقدس به عنوان تنها بانوی شورای ششم نیز می‌گوید: ما زنان مشهدی همان زنان نوغان هستیم که گردهم آمدیم تا برای برادرانمان عزاداری کنیم همچون زینب(س)که برای حسین(ع) عزاداری کرد ما از تبار زنان نوغان هستیم همان زنانی که مهریه‌هایشان را بخشیدند تا پیکر مطهر امام رضا(ع) را کفن و گلباران کنند.

 

وی افزود:حال که شهدای دفاع مقدس در عرصه میدان شهدا آرام گرفتند حسینیه ای به وسعت عرصه شهدا ساخته خواهد شد تا مکانی برای برگزاری مراسمات و عزاداری‌ها و تجمعات فرهنگی و مذهبی باشد.

 

سلیمی تصریح کرد: از شهردار مشهد درخواست کردم تا بخش ویژه ای از حسینیه شهدای گمنام را به عنوان  تکیه زنان مشهد در اختیار بانوان مشهدی قرار دهند تا مکانی برای تجمع فعالیت‌های زنان باشد. چرا که زنان مشهدی از نسل و تبار همان زنان نوغان هستند و در تمام مراسم‌ها و برنامه‌های شهر جلوتر از مردان قدم برمی‌دارند و ما تلاش داریم نسل زنان نوغان را در شهر مشهدالرضا حفظ کنیم و آن را در سایر کشور گسترش بدهیم.

 

عضو شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: زنان نوغان حرکت ارزشمندی در زمان شهادت امام رضا(ع) انجام دادند و نامشان در تاریخ ثبت شد همانظور که زنان در تاریخ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نیز حضور داشتند و امروز نیز زنان و دختران ایران اسلامی با حضورشان در عرصه‌های مختلف علمی، صنعتی، کارآفرینی، فرهنگ و هنر، ورزشی، اقتصادی می‌درخشند و اجتماع زنان مشهد در تشییع پیکر شهدای گمنام تاریخ  را در این شهر دوباره تکرار کرد.

انتهای پیام/۲۸

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true