×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ریزش دسته‌جمعی قیمت دارایی‌ها در خرداد چگونه رقم خورد؟

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر» به نقل از دنیای اقتصاد، تجمیع اخبار مثبت در زمینه مناسبات خارجی کشور و همچنین آزادسازی بخشی از منابع بلوکه شده ارزی تاثیر چشمگیر خود را بر بازار‌ها در خرداد به نمایش گذاشت.

بر اساس محاسبات به عمل آمده تقریبا اکثریت بازار‌های دارایی در خرداد ماه سال‌جاری رشد منفی را تجربه کرده‌اند. پیشتاز این رقابت کاهشی سکه طلا طرح جدید است که با ۵۷/ ۱۱‌درصد افت از رقم ۳۱ میلیون و ۸۹۰‌هزار تومان در ۳۱ اردیبهشت ماه به رقم ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان در روز گذشته رسید. رتبه‌های دوم و سوم به ترتیب با منفی ۵/ ۱۰‌درصد برای گرم طلا ۱۸عیار و منفی ۷۷/ ۸‌درصد برای ربع‌سکه ثبت شدند.

در این میان هر برگ اسکناس دلار غیر‌رسمی با افت قیمتی معادل منفی ۳۵/ ۶‌درصد جایگاه چهارم رقابت کاهشی را به خود اختصاص داد. گفتنی است که شاخص کل بازار بورس خرداد نیز در همراهی با دیگر شاخص‌های مهم بازدهی معادل منفی ۶/ ۵‌درصد را به ثبت رساند. افت بهای جهانی طلا در کنار تغییر در سمت و سوی انتظارات معامله‌گران را می‌توان از جمله دلایل افت چشمگیر خانواده سکه طلا خرداد ماه دانست. تحلیلگران بر این باورند که در صورت تداوم ریسک‌زدایی از فضای مناسبات خارجی چشم‌انداز بازار‌ها در ماه پیش رو نیز کاهشی است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true