×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اولویت‌بندی مطالبات مردمی توسط شورای اجتماعی محلات انجام شود

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، مهدی ناصحی در نشست فصلی اعضای شورای اجتماعی محلات منطقه ۷ با بیان اینکه تکلیف بسیار مهمی در این دوره از مدیریت شهری به دوش شوراهای اجتماعی محلات گذاشته‌ایم، اظهارکرد: راهبری و سیاست‌گذاری، قانون‌گذاری و بودجه‌ریزی و نظارت بر عملکرد شهرداری برعهده شوراهای شهر است و اختیارات بالایی دارند ولی با توجه به اینکه نهاد نوپایی هستند، حاکمیت اعتماد لازم را به آنها ندارد.

وی گفت: برهمین اساس، بسیاری از مسئولیت‌های قانونی تعریف شده برای شوراهای اسلامی شهر، هنوز واسپاری نشده است.

ناصحی با بیان اینکه در این دوره از مدیریت شهری، شوراهای اجتماعی محلات را در بودجه‌ریزی دخیل کردیم، افزود: این مهم در قالب پروژه‌های زودبازده اعتمادساز، پیاده‌سازی و اجرایی شد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشد مقدس تصریح کرد: پروژه‌های زودبازده، فرصت بزرگی است که پیشتر وجود نداشته و به واسطه همین پروژه‌ها، تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار شهرداری مطابق با خواست و نیاز مردمی هزینه شده است.

ناصحی گفت: امروز ساخت یک پل چندصد میلیارد تومان اعتبار می‌طلبد و ممکن است حتی نیاز مردم هم نباشد؛ مطالبه مردمی آن چیزی است که در محله اتفاق میفتد و گرهی از مسائل و مشکلات آنها را باز می‌کند.

وی با بیان اینکه در محلات حاشیه شهر و کم‌برخوردار با کمبود جدی سرانه‌های خدماتی مواجه هستیم، افزود: شهرداری برای تامین این سرانه‌ها با دشواری‌های جدی مواجه است و لذا یکی از تکالیف شورای اجتماعی محلات را واسطه‌گری بین مردم و مدریت شهری تعریف کردیم تا اگر نقطه کوری در این ارتباط دو سویه داریم، به همت این اعضاء، حل و فصل شود و مطالبات با اهمیت مردمی را اولویت‌بندی کنند.

ناصحی همچنین در پایان این نشست تاکید کرد که با هماهنگی شهرداری منطقه، جلسه‌ای مشترک با اعضای شوراهای اجتماعی محلات منطقه ۷ داشته باشد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true