×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نمای کامپوزیت برای ساختمان‌های عمومی و دولتی ممنوع است

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، حمید ضمیری در نشست تکریم و معارفه جمعی از مدیران شهرداری مشهد، ضمن تبریک دهه مبارک فجر، از زحمات حوزه‌های مختلف شهرداری برای برف‌روبی شبانه‌روزی سطح شهر، تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه با اشاره به تکریم و معارفه تعدادی از مدیران شهرداری از جمله معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، اظهارکرد: دو مصوبه مهم و اساسی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در حوزه فرهنگی، متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است.

ضمیری گفت: یکی از این مصوبات، «مسجدمحوری» بوده که به دنبال ارتقاء کارکرد مساجد است؛ در صدر اسلام، مسجد نقش رفع‌کننده تمام گرفتاری‌های مردمی را داشته و امروز باید این نقش را بیش از پیش باز یابد.

وی با بیان اینکه مسجد باید نقش هویتی برای هر محله داشته باشد، افزود: مردم پاسخ همه مشکلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و غیره خود را باید از مسجد دریافت کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: مصوبه مسجدمحوری، مصوبه‌ای مترقی در راستای حمایت از کارکردهای متنوع مساجد در محلات است و امیدواریم با مدیریت جدید در این سازمان، اجرایی شود.

ضمیری گفت: مصوبه دیگر، ارائه آیین‌نامه برای شفافیت حمایت‌ها و کمک‌ها به هیئات مذهبی است؛ به دنبال عدالت، شفافیت و شاخص‌محوری بودیم و باید بازخوردگیری کنیم و شاخصه‌های نحوه کمک مشخص شود.

وی در ادامه با اشاره به انتصاب مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد، افزود: ایمنی ساختمان‌ها را باید با حساسیت مضاعف دنبال نمود و امروز اتفاقات نامیمونی در سطح کشور شاهد هستیم، به ویژه برای ساختمان‌‎های عمومی و دولتی.

ضمیری با بیان اینکه براساس قانون، ظرف ۳ سال باید نمای کامپوزیت ساختمان‌های عمومی و دولتی تعویض شود، اظهارکرد: ۱۰ سال از این مصوبه گذشته ولی همچنان شاهد اتفاقات تلخ و آتش‌سوزی‌های مختلف هستیم.

وی گفت: بخشی از ساماندهی این موضوع به‌عهده سازمان آتش‌نشانی است که باید مدیریت شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true