×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
شکوفایی شهر مستلزم عزم مدیران ارشد شهری است

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، حسین حسامی با بیان سیاست‌های شورای اسلامی شهر، در خصوص بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری مشهد، اظهارکرد: شهرداری مشهد، با عنایت به شبکه مسائل پیچیده فنی و مدیریتی، در برخی حوزه‌ها توانسته به موفقیت‌هایی در زمینه تحقق برنامه‌های مصوب و سیاست‌های ابلاغی دست یابد و در برخی نیز، توفیق این مهم را پیدا نکرده است؛ بنابراین عزم مدیران ارشد، زمینه‌ساز و لازمه اصلی تحقق پروژه‌های شهری اساسی است.

حسامی افزود: برخی معتقدند یک‌سال و چند ماه باقی‌‌مانده، زمان کوتاهی است و با توجه به مسائل و تحولات مدیریتی، مسائل مالی و غیره نمی‌توان کارهای اساسی در شهر انجام داد.

وی گفت: درصورت عزم مدیران ارشد شهری برای تغییر، می‌توان شاهد شکوفایی شهر بود، چراکه نه‌تنها این زمان کوتاه نیست، بلکه با همراهی شورای اسلامی شهر و سایر نهادها، می‌توان کارهای بسیاری به سرانجام رساند و در نهایت ریل‌گذاری خوبی نیز برای آینده پدید آورد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: کارهای روی زمین‌مانده بسیاری وجود دارد که می‌توانست متناسب با ظرفیت‌های شهر، به آن پرداخت، لیکن در حال حاضر نیز می‌توان در مدت باقی مانده دوره ششم مدیریت شهری، پروژه‌های اولویت‌داری همچون توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، اتمام پروژه‌های زیرساختی و عمرانی شهری، بهسازی مناطق حاشیه شهر، توسعه زیرساخت‌های ایمنی و آتش‌نشانی، آغاز بهره‌برداری خط ۳ قطارشهری، توجه اساسی به منابع درآمدی پایدار و تسویه بدهی‌های پیشین شهرداری و نهضت تأمین مالی و… را در دستور کار داشت.

حسامی گفت: البته تحقق این مهم، مستلزم عزم راسخ مدیران ارشد شهرداری است که با همراهی تمام قد اعضای شورای اسلامی شهر نیز همراه است.

وی در ادامه به ضرورت هم‌افزایی و همراهی سایر دستگاه‌های شهری و ملی پرداخت و افزود: در صورت همراهی دستگاه‌های ذی‌مدخل در امور مدیریت شهری، اعم از نهادهای دولتی و نظارتی، کارهای شهرداری سرعت بیشتری می‌یابد و با وجود فرصت‌های پیش‌بینی شده در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری مشهد، شتاب رشد مشهدالرضا(ع) را شاهد خواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهر بیان کرد: زیرساخت‌ها و فناوری‌های نوین مالی همچون تأسیس صندوق زمین و ساختمان، ریل‌های خوبی برای پروژه‌های آتی مدیریت شهری به همراه دارد که در سال۱۴۰۳ و در سال‌های آتی، حاصل بسیاری برای شهر مشهد و زائران و مجاوران خواهد داشت.

وی در انتها با اشاره به پروژه‌های بودجه سال آتی در حاشیه شهر مشهد، گفت: نزدیک به نیمی از اعتبارات شهرداری در تمامی حوزه‌های اجرایی و زیرساختی، فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری و… به حاشیه شهر و مناطق کمتر برخوردار اختصاص یافته و با رصد متناسب این پروژه‌ها، به دنبال حل مسائل حاشیه شهر در حوزه مدیریت شهری خواهیم بود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true