×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲ اردیبهشت - ۱۴۰۴  
true
true
ضرورت اجرای خط بی آر تی در بلوار توس

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، مجید نژادحسین در گفتگویی با بیان اینکه ساماندهی و باز مهندسی خطوط اتوبوسرانی مشهد یکی از اولویت‌های غیر قابل انکار و اصلی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در این شهر است، اظهارکرد: با توجه به تصویب مطالعات حمل‌ونقل همگانی شهر مشهد در یکصد و نودمین جلسه شورای عالی ترافیک کشور در دی ماه سال گذشته، برنامه‌ریزی‌های هدفمندی در جهت اجرای این سند انجام شده است.

وی گفت: بر همین اساس اجرای مسیر ۴ بی‌آرتی، حدفاصل میدان فردوسی، بلوار توس، بلوار شاهنامه تا آرامگاه فردوسی به طول ۲۳ کیلومتر جزو اولویت‌های عملیاتی و اجرائی برای سال ۱۴۰۳ است.

نژادحسین افزود:‌ سیستم بی‌آرتی بر اساس تعاریف موجود، یک روش حمل‌ونقل سریع، انعطاف‌پذیر و با عملکرد بالاست که همه اجزای آن از قبیل ایستگاه‌ها، ناوگان، برنامه‌ریزی و سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند به صورت یکپارچه و همسان ترکیب و طراحی شده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه این سامانه هم انعطاف‌پذیری سیستم حمل‌ونقل اتوبوسی و هم سرعت و اطمینان مترو را داراست، تصریح کرد: به این ترتیب، با وجود ایجاد راه‌های مختلف برای تسریع حرکت اتوبوس‌های این سامانه مانند تونل، زیرگذر، روگذر و مسیر ویژه یا چراغ‌های راهنمایی هوشمند این اتوبوس‌ها با خطر تصادف بسیار کم روبرو هستند و همچنین به علت آن‌که می‌توانند از راه‌های عادی نیز استفاده کنند دارای انعطاف‌پذیری بالایی هستند.

نژادحسین گفت:‌ اجرای طرح بی‌آرتی در بلوار «توس»، گام بسیار مهمی در راستای تسهیل تردد در مسیر میدان فردوسی تا آرامگاه فردوسی محسوب می‌شود و با همکاری بخش‌های مختلف معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری در کوتاهترین زمان ممکن احداث و به بهره برداری خواهد رسید تا شهروندان عزیز ساکن این مناطق به سهولت به سایر ناوگان حمل و نقل شهری دسترسی یایند.

وی افزود: علاوه بر اجرای خط چهار بی‌آرتی، با توجه به درخواست‌های متعدد زائرین و مجاورین و ضرورت تسهیل امر زیارت، خط یک اتوبوس‌های تندرو به طول ۸ کیلومتر که پیرامون هسته مرکزی شهر واقع شده و از خیابان‌های شهید آیت‌الله رئیسی، بلوار ابوطالب، بلوار کلاهدوز، احمدآباد، بهار و فدائیان اسلام عبور می‌کند نیز به عنوان یکی از مسیر‌های پرتردد شهری، در حال برنامه‌ریزی مراحل اجرا است.

نژادحسین اظهارکرد:‌ از مهمترین دلایل اجرای بی‌آرتی در بلوار توس، می‌توان به کم شدن زمان انتظار مسافران در ایستگاه‌ها، دریافت بلیت قبل از ورود به ایستگاه و حذف رابطه مستقیم بین راننده و مسافران، ایمنی و امنیت مسافران به دلیل طراحی خاص ایستگاه‌ها، اطلاع‌رسانی دقیق به مسافران در ایستگاه و اتوبوس و سهولت استفاده معلولین جسمی- حرکتی اشاره داشت.

وی با بیان اینکه سیستم اتوبوس تندرو دارای زمان بندی مناسبی است که باعث استفاده بهتر از ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی می شود، گفت: از سوی دیگر، تخصیص هوشمندانه اتوبوس‌ها به مسیرها نیز در این سیستم کاهش ازدحام مسافران در ایستگاه‎ها و افزایش بهره‌‎وری اتوبوس‌ها را به دنبال دارد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود:‌ البته هزینه کمتر آماده‌سازی خطوط بی‌آرتی نسبت به خطوط حمل‌ونقل ریلی، وجود یک مرکز کنترل واحد که باعث افزایش بهره‌وری سیستم می‌شود و امکان بهره‌برداری از ساختارها و امکانات موجود از ویژگی‌های دیگر اتوبوس‌های تندرو است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true