true
به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، مهدی ناصحی در برنامه تلویزیونی “گفتگو” با بیان اینکه عملکرد شهرداری را مبتنی بر برنامهها و اهداف میتوان مورد تجزیه و تحلیل قرار داد، اظهارکرد: شورای ششم شهر مشهد مقدس، شورایی جوان، آشنا به مبانی بودجهریزی، مسلط به موضوعات مدیریت شهری، ساختار اداری و … است و همین امر موجب شد که با سرعت بیشتری وارد فعالیتهای مدیریت شهری شویم.
ناصحی با بیان اینکه در این دوره براساس مطالعات عمیق و سیاستهای اصلی شورای ششم، شعار “مشهدالرضا؛ جهانشهر برکت و کرامت” را برگزیدیم، گفت: از مهمترین رویکردهای ما، اصلاح روندها و فرایندهای موجود در شهرداری بود.
وی افزود: هوشمندسازی فرآیندها، کاهش امضاهای طلایی و شفافسازی، پیگیری پروژههای نیمهتمام شهری دیگر رویکرد مدیریت شهری در این دوره بوده؛ به نحوی که در یک پروژه مثل تقاطع ۴سطحی آزادگان، ۸۰ درصد مطالبات اجرا را این دوره تسویه کردیم.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، مدیریت منابع انسانی را دیگر اولویت شورای ششم یاد کرد و گفت: در این دوره برخی رویکردهای سنواتی در شهرداری مثل تخفیفات روی عوارض و پروانه برای حاکم شدن عدالت، تغییر یافت.
ناصحی تصریح کرد: توجه به حاشیه شهر دیگر اولویت اساسی ما بود و با تعریف پروژههای زودبازده، مشارکت مردمی را مدنظر قرار دادیم؛ پروژههایی که تاکنون ۱۸۰۰ میلیارد تومان از منابع شهرداری را به خود اختصاص داده تا طبق نظر شهروندان هزینه و پروژه تعریف شود.
وی گفت: در پروژههای زودبازده ۱ و ۲ جنس مطالبات و درخواستهای مردمی، آسفالت و ایجاد فضای سبز و تعمیر و تجهیز مسجد محل بود ولی امروز این درخواستها به موضوعاتی چون نقاشی دیواری و … رسیده است.
ناصحی از تعیینتکلیف پروندههای سنواتی متعدد در این دوره از مدیریت شهری سخن گفت و اظهارکرد: انتقال پادگان لشکر ۷۷ با همکاری آستان قدس و ارتش جمهوری اسلامی و شورای عالی معماری و شهرسازی و استانداری، بازگشایی بلوار بصیرت و … گوشهای از این پروندهها هستند.
پروژه مترو مشهد محور دیگر صحبتهای رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این گفتگوی تلویزیونی بود و گفت: امروز ۴ هزار نفراز مهندسان و کارگران و مدیران ما در عمق ۴۵ متری زمین مشغول فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه اولویت مدیریت شهری، بهرهبرداری ۵.۶ کیلومتر خط ۳ مترو، حدفاصل پایانه مسافربری تا میدان شهداست، افزود: این مسافت، دسترسی مهم و راهبردی است که از جنبههای مختلف اهمیت دارد.
ناصحی اظهارکرد: کل قرارداد خط ۲ قطارشهری در دهه ۹۰ با ۱۴.۵ کیلومتر طول، ۸۷۰ میلیارد تومان بوده ولی امروز برای تکمیل ۴ درصد از خط ۲، یعنی ایستگاه سلامت، ۳ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز داریم.
وی با بیان اینکه احداث و بهرهبرداری هر کیلومتر خط مترو، امروز ۳ هزار میلیارد تومان برای شهرداری هزینه دارد، گفت: این در شرایطی است که دولت تنها ۷۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای این پروژه درنظر گرفته است.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: اهتمام ما بهرهبرداری از فاز یک خط ۳ مترو و تکمیل حفاری تونل خطوط ۳ و ۴ متروست چراکه درغیر اینصورت، آیندگان شرایط کاری بسیار دشواری خواهند داشت.
ناصحی خبرداد: امیدواریم فاز یک خط ۳ مترو مشهد را ۲۲ بهمنماه امسال بهرهبرداری کنیم.
شرایط مالی حاکم بر شهرداری محور دیگر صحبتهای رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بود و گفت: شورای ششم، مدیریت شهری را در شرایط خاصی تحویل گرفت و ابلاغ قانون درآمدهای پایدار را داشتیم که صدور پروانه خارج از طرح تفصیلی را جرم اعلام کرده بود و از سوی دیگر، مشهد جزو اولین شهرهایی بود که طرح تفصیلی آن به تصویب رسید.
وی افزود: باید توجه داشت که شهرداری یک نهاد درآمد-هزینهای است و اداره شهر مشهد روزانه ۱۳۵ میلیارد تومان هزینه دارد؛ از سوی دیگر پروژههای شهری و حقوق کارکنان هم هست.
ناصحی اظهارکرد: شهر مشهد شرایط خاصی دارد و باید بهترین سطح خدمات را ارائه دهیم و صرفهجویی را در کم کردن خدمات نمیدانیم.
وی در ادامه به ناوگان اتوبوسرانی مشهد اشاره داشت و گفت: به نسبت جمعیت، شرایط مشهد مقدس از تهران بهتر است و اتوبوس، کمتر از آنها نداریم.
ناصحی افزود: امروز هر سفر با اتوبوس ۸ هزار تومان و مترو ۱۸ هزار تومان تمام میشود ولی دریافتی ما از شهروندان و زائران، تنها ۱۵۰۰ تومان است.
false
true
true
true