×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
مسیر ویژه و بهسازی شده بی آرتی خیابان شیرازی تا نیمه مردادماه به بهره برداری می‌رسد

به گزارش «چشم شهر»، سید فرهاد حجازی، شهردار منطقه ثامن مشهد مقدس با اشاره به اینکه اجرای طرح های ویژه در جهت تسهیل تردد و ایجاد رفاه بیشتر برای زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی همواره از اصلی ترین اهداف خادمان شهر در شهرداری منطقه ثامن بوده است؛ اظهار کرد: مسئله ترافیک و همچنین دسترسی راحت تر به حرم مطهر رضوی همواره یکی از مطالبات اصلی شهروندان و همینطور زائران و مسافرانی است که به مشهد مشرف می شوند.
وی تصریح کرد: از این رو از جمله اصلی ترین دغدغه هایی که در طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی مدنظر مجریان طرح و مجموعه مدیریت شهری مشهد قرارداشته، اصلاح معابر و خیابان های موجود به فراخور نیازهای روز شهر و همچنین ایجاد مسیرهای جدید در راستای کنترل و کاهش ترافیک،تامین حرکت ایمن و تسهیل تردد زائران و مجاوران و دسترسی آسان تر به بارگاه مطهر رضوی بوده است.
حجازی افزود: بهسازی مسیر ویژه بی.آر.تی از چهارراه شهدا تا حرم مطهر به طول ۴۰۰ متر یکی از همین اقدامات بود که با اعتباری حدود ۴میلیارد و سیصد میلیون تومان، از اردیبهشت ماه آغاز شد و با توجه به لزوم اجرای کانال آبهای سطحی در این مسیر ابتدا عملیات احداث کانال صورت گرفت و پس از کارگذاری لوله های کاروگیت ۸۰۰ در این مسیر و تثبیت و مقاوم سازی نهر نادری،کار اجرای مسیر ویژه بی آر تی نیز آغاز شد.
شهردار منطقه ثامن ادامه داد: این پروژه نیز به طول ۴۰۰ متر از چهارراه شهدا تا زیرگذر حرم مطهر  در دست اجراست که عملیات آن شامل جدول گذاری، اجرای تایل فرش بتنی و ۱۲۰ متر بتن مسلح مسیر بی آر تی (BRT) می باشد.
حجازی در پایان با اشاره به اینکه هم اکنون اجرای پروژه بالغ بر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ابراز امیدواری کرد که تا آغاز نیمه دوم مردادماه مسیر بصورت کامل آماده و ترافیکی خواهد شد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true