×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
«قرآن مجید» ظرفیتی برای تحقق گفتمان «جهانشهر برکت و کرامت»

به گزارش «چشم شهر»، مجید طهوریان عسکری در دوره بین‌المللی قرآنی «احسن‌الحدیث» که به همت موسسه بیت‌الحفاظ نرجس (س) در حرم مطهر رضوی درحال برگزاری است، اظهارکرد: شورای ششم شهر مشهد مقدس، با شعار «مشهدالرضا (ع)، جهانشهر برکت و کرامت» فعالیت خود را آغاز نموده و در جهت تحقق آن در ابعاد مختلف، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های مختلفی داشته است.

وی افزود: باید توجه داشت که اصلی‌ترین تجلی گفتگوی مشهدالرضا (ع) با جهان، برپایه و محوریت «قرآن کریم» خواهد بود و اگر از جهانشهر، سخن می‌گوییم، یکی از پایگاه‌های گفتگویی ما، این کتاب آسمانی است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: ظرفیت قرآن مجید، ظرفیت بی‌نظیر و بی‌انت‌هایی برای گفتگوی تقویت گفتگوی بین ادیان، مذاهب و شیعیان است؛ مدیریت شهری با محوریت جهان‌شمولی مشهدالرضا (ع) این مهم را پیگیری و دنبال می‌کند.

طهوریان‌عسکری با بیان اینکه شهرداری‌ها، مسئول تجلی اخلاق اجتماعی قرآنی در زندگی شهروندی ساکنان هستند، افزود: امیدواریم شورای شهر و شهرداری در دوره ششم بتواند نقش موثری در این حوزه ایفا نماید.

شایان ذکر است، دوره قرآنی «احسن‌الحدیث»، با حضور ۳۰ نفر از فعالان قرآنی کشور‌های بحرین و عراق در حرم مطهر رضوی درحال برگزاری است و تا ۳ خردادماه برقرار خواهد بود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true