×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
مجمع مشورتی کودک و نوجوان تشکیل شود

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، ابراهیم زره‌ساز، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه شعار هفته جهانی کودک برای امسال، «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» است، اظهارکرد: نسل کودک امروز، متفاوت و متمایز از نسل گذشته است و کودکان امروز در مدت زمان بسیار کوتاهی، ‌به‌روز می‌شود.

وی افزود: کودکان امروز، پیوسته در حال رشد، دارای ایده و فکر هستند و نکات بسیار ارزشمندی را در مسائل مختلف مطرح می‌کنند؛ برهمین اساس، کانون پرورش فکری پیوسته از مشورت کودکان و نوجوانان بهره می‌گیرد.

زره‌ساز با بیان اینکه اهمیت نسل امروز برکسی پوشیده نیست و مقام معظم رهبری نیز کامل به این موضوع تاکید داشته‌اند، گفت: مصداق بارز این تاکیدات را می‌توان در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و جهاد تبیین شاهد هستیم که ایشان تذکر داده‌اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی تصریح کرد: آشنایی با کودکان و نوجوانان اولویت اول ماست و در این فرآیند شناخت و آشنایی اقشار مختلف کودکان و نوجوانان شهر خود را باید درنظر بگیریم؛ آنان که در نقاط مختلف شهر هستند، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند و در اتفاقات امروز می‌توانند نقش‌ موثری داشته باشند.

زره‌ساز با تاکید بر اینکه باید به زبان مشترکی با کودکان برسیم و گوش شنوایی برای آنها داشته باشیم، گفت: از سیاست‌گذاران حوزه فرهنگی شهر تقاضا داریم که در کنار کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، مجمع مشورتی کودک و نوجوان تشکیل شود و در محل‌هایی چون مدارس و کانون مساجد و … که محل تجمع کودکان است، با آنها با گفتگو بنشینیم.

وی از اهمیت پرداختن به رویدادهای هویت‌ساز سخن گفت و تصریم کرد: کودکان را باید با هویت خود آشنا کنیم؛ در مشهد مقدس مکان‌ها، رویدادها و اتفاقات هویت‌ساز و شخصیت‌های والایی داریم که در شهر فراوان هستند که باید آنها را معرفی کرد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true