×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
عینکی که دنیای واقعی را زیرنویس می‌کند

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر» به نقل از ایسنا، این استارت‌آپ که تلاش می‌کند عینک‌های هوشمند واقعیت افزوده مقرون به صرفه و راحت را برای زیرنویس‌های در لحظه توسعه دهد، جدیدترین محصول خود را در نمایشگاه CES به نمایش گذاشت.

کمک به ناشنوایان، سالمندان و دیگران

تلاش برای کمک به افراد ناشنوا، کم‌شنوا، سالمند و سایرین که به دنبال افزایش درک خود از ارتباطات گفتاری از طریق استفاده از زیرنویس هستند، ادامه دارد.

این شرکت می‌گوید این محصول به عینک متصل می‌شود و زیرنویس‌ها را مستقیماً و در لحظه در میدان دید کاربر قرار می‌دهد.

تام پریتسکی، یکی از هم‌بنیان‌گذاران این استارت‌آپ می‌گوید: این سبک‌ترین محصول واقعیت افزوده با عمر باتری یک شبانه‌روز است. ما به جای غوطه‌وری تصویری، بر محتوای مبتنی بر متن تمرکز کرده‌ایم.

البته به گفته سازندگان این محصول، در حالی که زیرنویس‌های ارائه شده صد درصد دقیق نیستند، دقت آن به میزان صدای تنظیم و وضوح صحبت کردن طرف مقابل بستگی دارد.

به گفته پریتسکی، این مدل برای تشخیص گفتار واقعاً خوب عمل می‌کند و به راحتی با تلفن همراه جفت می‌شود و کار می‌کند.

زیرنویس برای دنیای واقعی

این دستگاه L شکل را می‌توان به هر عینک طبی یا فریم خالی در هر دو سمت چشم متصل کرد. ضمن این که فشاری به چشمان وارد نمی‌کند و فقط کافی است که از میان عینک نگاه کنید و زیرنویس‌ها در میدان دید شما نمایش داده می‌شوند.

هنگامی که صدا توسط دستگاه تشخیص داده می‌شود، زیرنویس‌ها نمایش داده می‌شوند، حال چه هنگام تماشای تلویزیون چه گوش دادن به صحبت‌های یک شخص باشد.

در حال حاضر، این تیم همچنین در حال کار برای ابداع یک مدل ترجمه زبان است. در این سناریو، افرادی که از این دستگاه استفاده می‌کنند، می‌توانند به متن‌های ترجمه شده مثلا در هنگام سفر به یک کشور خارجی و مواجهه با زبان‌های ناآشنا دسترسی داشته باشند و نیازی به مترجم نداشته باشند.

این دستگاه به عینک‌های موجود متصل می‌شود، با آن‌ها سازگار می‌شود و از طریق بلوتوث به گوشی همراه متصل می‌شود.

این محصول در شبکه‌های اجتماعی با واکنش مثبتی روبرو شده است، به طوری که شرکت سازنده می‌گوید در فضای مجازی به ۵۰ میلیون بازدید رسیده است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true