×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
پیگیری جدی شورای ششم برای احداث کارخانه زباله سوز

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، حسن کریمدادی در مراسم افتتاحیه بهره‌برداری از پنج پروژه سازمان مدیریت پسماند که در مجتمع صنعتی بازیافت شماره یک برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه فجر و ۲۲ بهمن، اظهارکرد: در حوزه مدیریت پسماند، چند سیاست کلان را از ابتدای دوره به شهرداری ابلاغ کردیم که در برنامه میان‌مدت و بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ شده است.

وی گفت: یکی از کارهایی که برای شهر مهم بوده و باید مدیریت شود، تفکیک از مبداء است؛ در ابتدای فعالیت شورای ششم، سامانه‌های تفکیک زباله از مبداء ۳۰ هزار مشترک داشت که امروز این عدد به ۳۲۰ هزار مشترک رسیده؛ یعنی بیش از ۱۰ برابر رشد داشته است.

کریمدادی با بیان اینکه رشد ۱۰ برابری نشان از تحقق و عملیاتی شدن سیاست شوراست، افزود: هدف خود را ۴۰۰ هزار مشترک گذاشته‌ایم که می‌توان آن را به ۵۰۰ هزار مشترک رساند؛ شرکت‌های مختلفی پای کار آمده‌اند و امروز شاهد فعالیت هفتمین شرکت در این زمینه هستیم.

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: اقدامات بزرگی در حوزه پسماند اجرایی می‌شود و وظیفه ما در مدیریت شهری و عموم شهروندان، کاهش تولید زباله است که دستور موکد اسلام هم هست.

کریمدادی با بیان اینکه دیگر سیاست دوره ششم مدیریت شهری در حوزه مدیریت پسماند، احداث کارخانه زباله‌سوز است، گفت: این موضوع در کشور سابقه اجرایی ندارد ولی ما در دستورکار خود گذاشته‌ایم؛ معاونت‌های اقتصادی، مالی و پشتیبانی و خدمات‌شهری ماهانه جلسات تخصصی و کارشناسی را در این خصوص برگزار می‌کنند تا به نتیجه برسیم.

وی ادامه داد: ما انتظار نداریم همه ۲۰۰۰ تُن تولید زباله را به این کارخانه وارد کنید، هدف را یک‌سوم یعنی حدود ۶۰۰ هزار تن قرار دادیم؛ شهردار در این زمینه تاکید جدی داشته باشد چراکه کار پر درآمدی است و شهرداری به تنهایی امکان انجام این کار را ندارد و منابع زیادی می‌طلبد.

کریمدادی خاطرنشان کرد: کارخانه بعدی، بیوگاز است که دنبال آن هستیم؛ تجربه تلخی در این زمینه داریم زیرا در سال ۱۴۰۰ کلنگ‌زنی کردیم اما اتفاقی نیفتاده و پیمانکار پای کار نیامده که باید تکلیف آن روشن شود.

رئیس کمیسیون خدمات‌ شهری و محیط‌ زیست شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: کارخانه سوم، تفکیک خاک نخاله بوده که زحمات زیادی کشیده شده و به موفقیت‌هایی هم رسیده اما همت شهردار را می‌طلبد تا تاکید بیشتری در اجرای کار شود؛ روزانه ۱۷ تا ۱۸ هزار تن خاک و نخاله تولید می‌شود که بخشی را می‌توان در کشاورزی استفاده کرد و بخشی نیز قابل تفکیک است.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع پسماند در حال انجام است، تصریح کرد: امیدواریم در این دوره به نتیجه برسد؛ از همه سرمایه‌گذاران مشهدی و کشوری دعوت می‌کنم در حوزه طلای کثیف سرمایه‌گذاری کنند؛ زیرا حوزه پردرآمدی است و به محیط زیست نیز کمک کرده و حال مشهد را خوب خواهد کرد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true