×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
هدف‌گذاری برای آبیاری فضای سبز با ۴۶ میلیون مترمکعب پساب

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، حسن موحدیان در آغاز یکصد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با گرامیداشت ۲۰ اسفندماه، روز «راهیان نور»، اظهارکرد: راهیان نور، سفر معنوی است که بر روح و جان انسان اثرگذار بوده و سفری از جنس بصیرت و مقاومت است.

وی در ادامه گفت: سفر به مناطق جنگی و جنوب کشور یا همان سرزمین های نور یکی از سفرهای معنوی است که سبب جلای نفس و روح می شود و مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست؛ این سرزمین‌ها خلاصه عشق، شهادت، ایثارگری و معرفت و قطعه‌ای از بهشتی هستند که به خون شهدا متبرک شده است.

موحدیان افزود: شورای اسلامی شهر مشهد مقدس هم با اشراف به همین اهمیت و جایگاه، رویکرد حمایتی نسبت به این اردوها داشته و با تخصیص بودجه، در جهت برگزاری هرچه پرشورتر آن تلاش می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به در پیش بودن حلول ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: ماه رمضان، ماه میهمانی خدا بوده و ماهی است که در آن شب‌های قدری را داریم که هر شب آن، از هزار شب بالاتر است.

موحدیان گفت: شایسته است که در این ماه، ماه رحمت، بیشتر حواسمان به مستمندان و نیازمندان باشد و با انفاق و همدلی، کمک‌حال محرومان باشیم و توشه ما تقوا و قرب الهی باشد.

وی در ادامه افزود: یکی از اتفاقات خوبی که به همت شهرداری در این ماه پیش‌بینی شده، سنت نیکوی افطاری ساده است که در معابر و فضاهای عمومی شهر به همت تشکل‌های مردمی و با مشارکت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد برگزار خواهد شد؛ افطاری ساده مورد تاکید و توجه پیامبر مکرم اسلام(ص) هم بوده که باید تبلیغ شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: ۲۲ اسفندماه، روز بزرگداشت شهدا و سالروز صدور فرمان امام‌خمینی(ره) برای تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی است؛ شهدایی که چراغ راه بشریت و سیره آن‌ها، راه فلاح، رستگاری، سعادتمندی و کمال است.

موحدیان در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر این مرز و بوم، گفت: رسالت ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطره شهداست؛ از جمله اقدامات شورای شهر که اهمیت ویژه‌ای داشته و مایه افتخار ماست، متبرک شدن جلسات علنی با دستورکار نامگذاری معابر شهر به نام شهداست.

وی با اشاره به افتتاح دسترسی اصلی ایستگاه الندشت در خط ۲ مترو و همچنین آغاز عملیات اجرایی خط انتقال پساب پرکندآباد و احداث مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی ذخیره پساب، افزود: توسعه خطوط مترو و تکمیل این پروژه یکی از محورهای مورد تاکید شوراست و براساس همین نگاه، پیش از سال نو، شاهد تست گرم خط ۳ مترو خواهیم بود.

موحدیان تصریح کرد: امیدواریم اواخر خردادماه سال آینده بتوانیم شاهد خدمات‌رسانی فاز یک خط ۳ مترو به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به همچنین آغاز عملیات اجرایی خط انتقال پساب پرکندآباد و احداث مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی ذخیره پساب، گفت: دغدغه شورای شهر، تامین منابع آبی پایدار برای فضای سبز شهری است و خشکسالی‌های اخیر، نگهداری فضای سبز را دشوار کرده است.

موحدیان گفت: در بودجه سنواتی شهرداری نیز منابع زیادی را برای پروژه‌های آبی تخصیص داده‌ایم و امیدواریم در افق طرح بتوانیم ۴۶ میلیون مترمکعب در سال از پساب برای آبیاری فضای سبز استفاده کنیم.

وی اشاره‌ای هم به بازدید اعضای شورای شهر از المان‌های نوروزی پرداخت و افزود: خوشبختانه اقدامات و تمهیدات خوبی در دو حوزه خدمات شهری و فرهنگی اندیشیده شده و فضای بانشاطی را در ایام نوروز شاهد خواهیم بود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true