×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
۲ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های زودبازده، طی دو سال

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، مجید طهوریان‌عسکری در نشستی که با جمعی از فعالان حاشیه شهر و اعضای شورای اجتماعی محلات داشت، اظهارکرد: حدود ۲ سال و نیم از دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گذشته و عملکرد این مجموعه در مقام سیاست‌گذاری، به عنوان فعالان فرهنگی و اجتماعی قابل رصد است.

وی ادامه داد: در این مدت اقدامات متنوعی انجام شده که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش ردیف بودجه حاشیه شهر اشاره داشت.

طهوریان‌عسکری با تاکید بر اینکه ماموریت شورای شهر، سیاست‌گذاری و نظارت بر عملکرد شهرداری است، گفت: باورمند به مردم‌محوری هستیم و براساس همین نگاه، پروژه‌های زودبازده را تعریف کردیم؛ طی دو سال گذشته، ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار، مستقیم با نظر مردم و شوراهای اجتماعی محلات در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر هزینه شده است.

طهوریان عسکری در گزارش بودجه‌های پروژه‌های زودبازده، تصریح کرد: از بودجه ۸۰۰ میلیاردی زودبازده سال اول ۹۰ درصد آن عملیاتی شد و از بودجه یک هزار و ۲۰۰ میلیاردی زودبازده دوم هم، ۷۰ درصد عملیاتی شده که شاید در تحقق نیافتن ۳۰ درصدی آن عواملی چون کسری بودجه بی‌تاثیر نباشد.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: تنها ۵ درصد از بودجه شهرداری‌ها را دولت باید پرداخت کند و در حال حاضر طبق اسنادی که تحویل خزانه دولت داده‌ایم، شهرداری مشهد ۷۰ هزار میلیارد تومان از دولت طبکار هستیم.

طهوریان‌عسکری افزود: به هر میزان که شهر می‌تواند از خود درآمد داشته باشد، باید برای شهر هزینه شود؛ آمارهای ما نشان می‌دهد که حدود ۵۰ درصد بودجه عمرانی شهرداری را در حاشیه شهر مشهد مقدس تعیین‌تکلیف کرده‌ایم؛ این هزینه چیزی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان در سال دوم و حدود ۶ الی ۷ هزار میلیارد تومان در سال اول بوده است.

طهوریان عسکری خاطر نشان کرد: حجم کسری امکانات در حاشیه شهر به قدری بالاست که با اعدادی که عرض می‌شود کاملا قابل رصد است هرچند که شوراهای محلی برای ما چشم بینا هستند و می‌توانند صحت‌سنجی کرده و گزارش عملکردی شورا را خود قضاوت کنند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true