×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و بهسازی مساجد در منطقه ۱۲

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، مجید طهوریان عسکری در گفت‌و‌گویی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین رویکردهای شورای ششم از ابتدای فعالیت تاکنون مسجدمحوری بوده، اظهارکرد: در این راستا اقدامات مطلوب و ارزشمندی در مناطق و محله‌های شهر مشهد صورت گرفته است.

وی افزود: با تمرکز بر توسعه و تقویت جایگاه مساجد می‌توان همزمان دو رویکرد مردم محوری و مسجد محوری را تحقق بخشید؛ زیرا ما برای رفع نیازها و دغدغه‌های مردم هر محله، مساجد را محور قرار دادیم و این محوریت، نتایج خوبی را در پی داشت چون در مساجد، معتمدان و ریش‌سفیدهای هر محله حضور دارند و با کمک و هم‌فکری آنها می‌توان گام‌های موثری در جهت رفع مشکلات منطقه برداشت.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: هیئت امنا در مساجد معمولا از مسائل مردم محله آگاه هستند و می‌توان از این ظرفیت در راستای اولویت‌بندی مشکلات محلات و حل گام‌به‌گام آنها استفاده کرد.

طهوریان عسکری بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مواردی که منجر به موفقیت طرح پروژه‌های زودبازده شد نیز همین حضور و نقش‌آفرینی مساجد و هیئت امنای آنها در محله‌ها و مناطق بود که باعث شد در کم‌ترین زمان، نیازها و دغدغه‌های مردم را شناسایی و در کم‌ترین زمان، حل و فصل و برطرف شود.

وی گفت: یکی دیگر از دغدغه‌های مهم ما در شورای ششم، مسئله فرهنگ است و این مولفه مهم نیز از پنجره و جایگاه مسجد به خوبی قابل پیگیری و انجام است زیرا مساجد می‌توانند در حوزه‌های مختلف فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: مسجد می‌تواند به عنوان یک عنصر هویت‌بخش در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کمک‌حال مدیریت شهری باشد.

طهوریان عسکری تصریح کرد: با توجه به اهمیت جایگاه مساجد در محلات و مناطق و پس از امکان‌سنجی و نیازسنجی مناطق، ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و ساخت مسجد در سال ۱۴۰۳ در منطقه ۱۲ اختصاص یافت.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true