×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
توجه به اقتصاد گردشگری لازمه شهر مشهد است

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، حسین حسامی در گفتگویی با اشاره به بازدید اخیر خود از ارتفاعات جنوب و کمربند سبز شهر مشهد، اظهارکرد: با توجه به تشرف سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر داخلی و ۴ میلیون زائر خارجی به مشهد و نگاه ویژه ای که شورای ششم در حوزه افزایش حضور زائر دارد، تاکید داریم تا در موضوع گردشگری از تمام ظرفیت‌های ویژه و بالقوه شهر در این بخش استفاده کنیم.

وی افزود: یکی از این ظرفیت‌ها، شرکت «گردشگری هفت حوض» بود که با توجه به نگاه شورای ششم به گردشگری نام این شرکت به «توسعه گردشگری شهرداری مشهد» تغییر کرد و هفت حوض نیز یکی از بخش‌های ذیل این شرکت شد.

عضو کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه برنامه‌های گردشگری برای این شرکت تدوین می‌شود اظهارکرد: در این راستا، طرح جامع هفت حوض مشهد و ظرفیت‌های تفریحی و شهربازی فعال خواهد شد.

حسامی ادامه داد: امسال اجرای بخشی از برنامه‌ها مانند زیپ لاین و موضوعات گردشگری و اقامتی در منطقه ویژه هفت حوض پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: تعداد زیادی از این پروژه‌ها در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ پیش بینی شده و توسط شورای اسلامی شهر کمیسیون اقتصادی تصویب و از سوی شرکت توسعه گردشگری عملیاتی خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه معتقدیم این شرکت می‌تواند ظرفیت‌های بسیاری را در افق برنامه‌های خود ببیند، خاطرنشان کرد: البته در این دوره بخشی از این برنامه‌ها اجرایی خواهد شد.

حسامی ادامه داد: در این بازدید، بسیاری از زیرساخت‌های شرکت را مشاهده و بررسی کردیم و امیدواریم بتوانیم با تصویب لوایحی که از سوی شهرداری و شرکت به شورای شهر ارائه می‌شود، بتوانیم در حوزه اقتصادرویداد و اقتصاد گردشگری که لازمه شهر مشهد است، اقدامات خوبی را ببینیم.

حسامی گفت: امسال برای شهرداری مشهد بودجه ۵۶ هزار میلیاردی تومانی پیش بینی شده است که باید برای تحقق آن حتما از ظرفیت های اقتصادی و مشارکتی استفاده کنیم.

وی افزود: در همین راستا مدیران شرکت گردشگری باید ارتباط خوبی را با سرمایه‌گذرانی که در مشهد و خارج از آن هستند برقرارکنند تا بتوانند از این طبیعت بکری که در ارتفاعات جنوب وجود دارد استفاده کرده و ظرفیت های اقتصادی را فعال کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: امیدواریم امسال سال شکوفایی شرکت توسعه گردشگری بوده و در این راستا شورای شهر نیز از اقدامات این شرکت حمایت خواهد کرد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true