×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
چالش‌های پیش رو سریال پایتخت ۷/ حواشی «سارا و نیکا» موجب حذف آن‌ها می‌شود؟

به گزارش «چشم شهر»، عوامل سریال «پایتخت» این‌روز‌ها درحال مذاکره با مدیران تلویزیون هستند تا در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات، فصل هفتم این سریال را کلید بزنند. شواهد نشان می‌دهد مشکلاتی که بر سر راه تولید این پروژه وجود داشت تا حدودی رفع شده و این احتمال وجود دارد که «پایتخت۷» برای نوروز ۱۴۰۰ آماده شود.

 

 

البته عوامل سریال «پایتخت» برای ساخت فصل هفتم درگیر چالش‌های فراوانی هستند، اما در صورتی که این سریال برای نوروز آماده شود، استراتژی تلویزیون برای این مناسبت تغییر خواهد کرد.

 

 

به گزارش روزنامه هفت صبح، سال گذشته طبق برنامه‌ریزی قرار بود «پایتخت ۶» نوروز ۹۹ از شبکه یک پخش شود و «نون. خ۲» برای مناسبت رمضان در کنداکتور قرار بگیرد. به دلیل شیوع ویروس کرونا، «پایتخت۶» نیمه‌کاره ماند و «نون. خ۲» هم که قرار بود برای ۲۵ قسمت ساخته شود، فقط در ۱۶ قسمت ساخته شد و پیش از شروع ماه رمضان روی آنتن رفت. تا پیش از شروع مذاکرات برای ساخت «پایتخت۷»، تصمیم بر این بود که نوروز ۱۴۰۰ سریال «نون. خ۳» روی آنتن باشد.

 

 

حالا، اما در صورت به جریان افتادن این پروژه، احتمال تغییر وضعیت وجود دارد. تجربه تولید «پایتخت۴» برای مناسبت رمضان، چندان خوشایند نبود و همان زمان این هشدار را به مدیران داد که «پایتخت» سریالی مناسب نوروز است و بالا بردن تعداد قسمت‌های آن برای پخش در ماه رمضان چندان جواب نمی‌دهد. البته خود سیروس مقدم هم در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که پایتخت بیشتر مناسب نوروز است.

 

 

حالا با این پیش‌فرض، در صورت به جریان افتادن پروژه احتمالا «پایتخت۷» در کنداکتور نوروز قرار می‌گیرد و این احتمال هم وجود دارد که «نون. خ۳» سریال رمضانی این شبکه باشد سرعت عمل سیروس مقدم تصویربرداری «نون. خ۳» از بیستم مهر شروع شده و از این جهت کاملا نسبت به «پایتخت۷» جلو است. اما با شناختی که از سیروس مقدم داریم اگر شرایط مهیا باشد می‌تواند از پس ساخت سریال در مدت زمان کوتاه بربیاید. او پیش‌تر هم نشان داده که استاد ساخت سریال در مدت زمان کوتاه است و این مسئله مشکلی در کیفیت آثارش به وجود نمی‌آورد.

 

 

آزاد بودن عوامل پایتخت

درحال حاضر شرایط عوامل سریال برای شروع پیش‌تولید مهیاست.

 

 

سیروس مقدم تصمیم داشت سریال «بغض» را برای شبکه نمایش خانگی تولید کند و برای ساخت آن قرارداد هم بسته بود، اما حالا گویا می‌خواهد آن را به زمان دیگری موکول کند و روی پایتخت متمرکز شود.

 

 

از طرف دیگر درحال حاضر بازی محسن تنابنده در فیلم‌های «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی و «روزی روزگاری آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ به پایان رسیده.

 

 

او قرار بود در سریال «زخم کاری» محمدحسین مهدویان حضور داشته باشد که مدیران تلویزیون با عوامل این سریال وارد مذاکره شده‌اند تا تنابنده بتواند به پایتخت برسد.

 

 

با این حساب تنابنده هم برای تمرکز روی پایتخت آماده است. غیر از مقدم و تنابنده، سایر عوامل هم درحال حاضر کاملا برای ساخت این سریال فرصت دارند و احتمالا می‌توانند آن را برای نوروز آماده کنند.

 

 

نامشخص بودن نویسنده همراه تنابنده

هنوز معلوم نیست محسن تنابنده برای نگارش فیلمنامه فصل هفتم با کدام نویسنده وارد مذاکره خواهد شد. او فصل اول را به همراه زنده‌یاد خشایار الوند نوشت.

 

 

فصل دوم از کمک حسن وارسته و کوروش نریمانی برای نگارش سریال استفاده کرد.

 

 

در فصل سوم حسن وارسته و خشایار الوند را کنار خودش داشت.

 

 

فصل چهارم و پنجم را همراه خشایار الوند نوشت و در فصل ششم هم با آرش عباسی همکاری کرد.

 

 

حالا خشایار الوند از بین ما رفته. حسن وارسته هم درگیر نگارش فصل چهارم «بچه مهندس» است و همکاری‌اش با آرش عباسی هم به دلیل حواشی ایجاد شده و انتقاد از عملکردش به احتمال زیاد منتفی است.

 

 

فقط می‌ماند کوروش نریمانی که هنوز نمی‌دانیم تنابنده روی کمک او برای نگارش فصل هفتم حساب می‌کند یا باز هم سراغ یکی از نویسنده‌های تئاتری می‌رود.

 

 

چالش نقش سارا و نیکا

یکی از چالش‌های فصل هفتم حواشی‌ای است که برای بازیگران نقش سارا و نیکا اتفاق افتاد. با توجه به فعالیت‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی داشتند درگیر حواشی شدند و این احتمال وجود دارد که تلویزیون مانع حضورشان شود.

 

 

در این صورت احتمالا عوامل سریال مجبور به حذف این نقش‌ها یا تغییر بازیگران شوند. البته این احتمال بعید هم وجود دارد که تلویزیون این بار به خاطر پایتخت اغماض کند و مشکلی برای حضورشان در سریال وجود نداشته باشد.منبع:فرارو

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true