×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نگاه ویژه شورای شهر به توانیابان با قانون جامع حمایتی

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، مجید طهوریان‌‎عسکری در نشست صمیمی جمعی از اعضای شورای شهر و شهردار با نابینایان شهر مشهد مقدس ضمن گرامیداشت روز عصای سفید، اظهارکرد: نگاه و رویکرد شورای ششم براساس وعده‌هایی که در ایام انتخابات به جامعه توانیابان و معلولان داده بودیم، رویکردی حمایتی است و توجه ویژه‌ای به این قشر داشته و خواهیم داشت.

وی افزود: طی ۱۴ ماه فعالیت شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، جلسات مختلفی با محوریت توانیابان و معلولان برگزار کردیم و خوشبختانه گام‌های موفقی نیز برداشته شده است؛ البته ممکن است که این عملکرد رضایتبخش نباشد ولی به سهم خود تلاش داشته‌ایم و اتفاقات خوبی را رقم زده‌ایم.

طهوریان‌عسکری با بیان اینکه یکی از رسالت‌های شورای شهر، سیاست‌گذاری برای مدیریت شهری است، گفت: در سال اول فعالیت ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، شاهد تصویب قانون جامع حمایتی ویژه معلولان و توانیابان بودیم؛ قانونی که مفاد آن با بهره‌گیری از نظرات اداره‌کل بهزیستی، تشکل‌های مردمی و سمن‌های فعال در حوزه توانیابان تهیه و به تصویب رسید.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: در این قانون، مجموعه خدماتی که شهرداری باید به توانیابان ارائه دهد، قید شده است؛ قطعا تبدیل این قانون به خط بریل می‌تواند برای نابینایان بسیار کارساز باشد.

طهوریان‌عسکری گفت: در قانون مذکور موضوعات مختلفی با محوریت‌هایی چون شهرسازی، ساخت‌وساز، حمل‌ونقل، بهسازی، فرهنگی و … که مرتبط با مجموعه شهرداری بوده لحاظ گردیده و تکالیفی را ویژه معلولان و توانیابان مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه رسالت دیگر شورای شهر، وظیفه نظارتی است، اظهارکرد: قطعا بر اجرای سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته نیز نظارت جدی خواهیم داشت تا محقق شود.طهوریان‌عسکری گفت: به تمامی جامعه نابینایان مشهد مقدس قول می‌دهیم که پیگیر مسائل و موضوعات آنها باشیم تا در پایان ۴ سال مسئولیت شرمنده این قشر از جامعه نباشیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true