×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تحقق شهر بدون کودک بازمانده از تحصیل با مشارکت دستگاه‌های مختلف

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، حجت‌الاسلام حسن منصوریان در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس که در محل اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهارکرد: یکی از محورهای مورد توجه شورای ششم، شهر دوستدار کودک بوده که ذیل معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تعریف شده است.

حجت‌الاسلام منصوریان با اشاره به رویکرد مردم‌محور مدیریت شهری در حوزه فرهنگی و اجتماعی، افزود: یکی از نکات حائز اهمیت در این خصوص، بهره‌گیری از ظرفیت کودکان مستعد مشهدی در رویدادهای مختلف است؛ در این شهر کودکان و نوجوانان با ظرفیتی داریم که هرکدام می‌توانند در یک حوزه مشخص نقش‌آفرینی و هنرنمایی کنند.

یکی از ایده‌های مطرح شده در این جلسه، راه‌اندازی «خانه بازی و سرگرمی» بود که با استقبال رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس همراه شد و تصریح کرد: ایجاد این مرکز فرهنگی و اجتماعی، ایده بسیار خوبی بوده که به ویژه با محوریت حاشیه شهر می‌تواند اجرایی شود؛ مبنای این زیرساخت، تربیتی است و روابط خانوادگی را استحکام می‌بخشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه رویکرد اصلی مدیریت شهری درخصوص آسیب‌های اجتماعی، مبتنی بر «حل مساله» است، گفت: مسائل اجتماعی نسبت به ظرفیت‌های حاکمیتی و مردمی بسیار ناچیز هستند ولی کنشگران این حوزه‌ها با یکدیگر شبکه نیستند.

حجت‌الاسلام منصوریان در ادامه با اشاره به کودکان بازمانده از تحصیل، از آن به عنوان یک آسیب اجتماعی یاد کرد و گفت: براساس برخی گزارش‌ها، بالغ بر ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در مشهد مقدس داریم؛ این آسیب را می‌توان با بسیج امکانات و ظرفیت‌های مختلف و خیرین سامان داد ولی تحقق آن، در گرو پرهیز از فعالیت‌های جزیره‌ای و تمرکز صرف روی یک حوزه مشخص تا دست یافتن به نتیجه است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true