×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش قیمت بنزین بعید است

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، سیدمرتضی افقه اظهار کرد: افزایش قیمت خدمات از توصیه اقتصاددانانی است که طرفدار بازار آزاد هستند. همچنین عده‌ای معتقدند پرداخت یارانه پنهان از سوی دولت باعث پایین بودن نرخ خدمات عمومی از سوی دولت شده است، در صورتی که این مردم هستند که یارانه پنهان به دولت می‌پردازند.

وی افزود: در پاسخ به این پرسش که آیا دولت در شرایط فعلی مجبور به افزایش قیمت بنزین می‌شود یا خیر، باید گفت که با توجه به افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸ و نارضایتی مردم از این تصمیم، حتی اگر قیمت آن پایین‌تر از قیمت واقعی باشد، بعید است دولت کالایی حساس مانند بنزین را گران کند؛ در واقع اگر دولت نرخ بنزین را در شرایط حاضر افزایش دهد اقدام ناپخته‌ای انجام داده است.

این اقتصاددان تاکید کرد: نظریه غیرواقعی بودن قیمت بنزین پذیرفته نیست و همین موضوع باعث می‌شود تا دولت نرخ خدمات خود را افزایش دهد.

افقه با بیان اینکه دولت با کمبود درآمد مواجه است و نمی‌تواند هزینه‌های خود را تأمین کند، گفت: راه‌حل اساسی برای این موضوع این است که دولت مشکل تحریم‌ها را در کوتاه‌مدت رفع یا بسیاری از هزینه‌های اضافی خود را حذف کند.

وی خاطرنشان کرد: حذف هزینه‌های اضافی دولت از جمله اقداماتی است که دولت به جای افزایش نرخ خدمات عمومی می‌تواند انجام دهد. درواقع با توجه به پایین آمدن قدرت خرید مردم، افزایش نرخ بنزین حساسیت بیشتری نسبت به افزایش نرخ آبونمان تلفن ثابت خواهد داشت.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true