×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
تکیه به ظرفیت «مهندسی ارزش» به منظور مدیریت هزینه‌ها

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، سید ابراهیم علیزاده در گفتگویی با بیان اینکه در جلسه اخیر کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، گزارشی از عملکرد دبیرخانه “مهندسی ارزش” در بازه‌ی زمانی سه ماهه سوم ۱۴۰۱، ارائه شد، اظهارکرد: مهندسی ارزش یک روش تفکر و دیدگاهی کارآمد با رویکرد افزایش بهره‌وری است.

وی گفت: شهرداری، سازمان هزینه و درآمدی است و ردیف اعتبار و بودجه دولتی ثابت سالانه ندارد؛ برهمین اساس، آنچه مسلم بوده این است که باید در مسیر مدیریت و کاهش هزینه‌ها، ارتقاء بهره‌وری و افزایش رضایتمندی مردمی گام برداریم.

علیزاده با بیان اینکه مطالب یاد شده موجب فزونی اهمیت توجه به بحث مهندسی ارزش می‌شود، افزود: براساس همین رویکرد، بودجه و اعتبار مهندسی ارزش را در اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ به ۵۰ میلیارد ریال افزایش دادیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: مهندسی ارزش در شهرداری مشهد سابقه‌ای بیش از ۱۶ ساله دارد که در طی این سال‌ها بالغ بر ۶۰ طرح مختلف، وارد این فرآیند شده و در حال حاضر هم با اعتباری نزدیک به ۵ میلیارد تومان در سال جاری، در تبصره‌های ۱۲ و ۷۹ بودجه‌ ۱۴۰۱ گنجانده شده است.

علیزاده در ادامه به تشریح برخی از عناوین طرح‌های مهندسی ارزش که در اصلاح بودجه سال جاری مصوب شده اشاره کرد و گفت: از جمله این موارد می‌توان به طرح راهبردی عملیاتی ساماندهی کرانه شمالی مشهد، طرح میان‌گذر شمالی “آوینی-ابوطالب”، طرح بوستان جهان‌شهر جنوبی، طرح پایانه چندمنظوره غرب و طرح دوربرگردان‌های بزرگراه “پیامبر اعظم(ص)” اشاره داشت.

وی با بیان اینکه طرح جداسازی آب شرب از آب خام و مدیریت ارزش الگوهای تنظیف شهری در مناطق نیز جزو طرح‌های مهندسی ارزش قرار گرفته، افزود: علاوه بر این موارد، طرح راهبری ناوگان خودرویی شهرداری مشهد، طرح جمع‌آوری و حمل‌ونقل و بازیافت خاک و نخاله، طرح زون‌های فضای سبز مناطق و … نیز مورد توجه قرار گرفته است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true