×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
«گوهرسنگ‌ها»؛ فرصتی بی‌نظیر برای اقتصاد و اشتغال مشهدالرضا(ع)

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، مجید طهوریان‌عسکری در نشست گفتمانی «مشهد؛ شهر جهانی گوهرسنگ‌ها» با بیان اینکه شورای شهر مشهد مقدس و مرکز پژوهش‌ها طی ۶ ماه اخیر توجه ویژه‌ای به موضوع «شهر جهانی گوهرسنگ‌ها»، داشته است، اظهارکرد: اقدامات خوبی در این حوزه توسط میراث فرهنگی و پیگیری‌های ارزشمندی نیز از طرف آستان قدس رضوی انجام شده است.

وی گفت: یکی از مولفه‌های مهمی که می‌تواند در حوزه اشتغال، کمک‌کار باشد، ویژگی‌های خاص شهر مشهد است؛ اقتصاد شهر مشهد، اقتصادی خدماتی و زائرمحور بوده و از سوی دیگر، به عنوان یک جهانشهر، ارتباط خوبی با پهنه‌های جهان اسلام دارد.

طهوریان‌عسکری با بیان اینکه فرصت‌ها و ظرفیت‌های زیادی برای حوزه اقتصاد و اشتغال در مشهدالرضا(ع) مهیاست، افزود: این فرصت‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفته و دستگاه‌های مختلف نیز از این گنج ارزشمند آنگونه که باید بهره‌برداری نکرده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: با تعامل و همکاری مجموعه‌های دولتی، نیمه دولتی و بخش خصوصی می‌توان اثرگذاری ویژه‌ای روی اقتصاد و اشتغال شهر داشت.

طهوریان‌عسکری با اشاره به آمار جهانی که نشان می‌دهد، گوهرسنگ‌ها، حوزه‌ای اقتصادمحور و پول‌ساز است، گفت: متاسفانه از این ظرفیت، حتی در سطح کشوری نیز آنگونه که باید، استفاده نشده؛ با وجود اینکه بیش از ۳۰۰ معدن سنگ‌های قیمتی در کشور داریم.

وی با بیان اینکه شورای شهر مشهد مقدس در راستای توجه به حوزه اقتصاد درون‌شهری به دنبال ایجاد پل ارتباطی با ۲۰ کلانشهر کشور بوده، افزود: از روزهای نخست فعالیتی درصدد بودیم مشهدالرضا(ع) را از نظر اقتصادی با این شهرها گره بزنیم تا بتوانیم منابع درون‌شهری را در مجموعه مدیریت شهری فراتر از حوزه شهرسازی تعریف کنیم.

طهوریان‌عسکری تصریح کرد: از این طریق می‌توان برای شهر درآمد پایدار کسب کرد و به شکل مستقیم و غیرمستقیم به حوزه درآمدی شهر مشهد و مدیریت شهری کمک کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از رویکردهای شورای ششم، توجه به حاشیه شهر مشهد بوده، گفت: در این دوره سعی کردیم نشان دهیم که شعار را می‌توان به عمل تبدیل کرد و مصادیق مختلفی در این خصوص داریم که از جمله آن، تخصیص ۴۵ درصد از اعتبارات شهرداری به حاشیه شهر است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، اشتغال را یکی از مسائل مهم حاشیه شهر دانست که به حوزه اقتصاد گره خورده و اظهارکرد: تجربیات شهر جهانی گوهرسنگ‌ها نشان می‌دهد وقتی تمرکز موضوعی، علمی و عملیاتی در حوزه اقتصاد و حل معضلات شهری کنار یکدیگر قرار می‌گیرد، به خوبی می‌تواند زمینه موفقیت را برای برون‌داد و گذر از آن معضل فراهم آورد.

طهوریان‌عسکری در پایان اظهار امیدواری کرد تا با تکیه بر ظرفیت‌های خوب و ویژه شهر مشهد در حوزه گوهرسنگ‌ها و توجه ملی به این شهر، براساس یک برنامه کوتاه‌مدت، به گفتمانی عملیاتی در حوزه اجرای اقدامات متناظر با حوزه گوهرسنگ‌ها، با ۲ مولفه اقتصاد و اشتغال برای شهر مشهد مقدس دست یابیم.

خبرنگار: حسین واحدی نسب

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true