×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
رویکرد شورای ششم در ایجاد مراکز رویش نوین

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر» به نقل از گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، حسن موحدیان در نطق پیش از دستور صد و ششمین صحن علنی شورای اسلامی مشهد مقدس ضمن گرامیداشت روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی اظهار کرد: یکی از رویکردهای غالب بر بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری، بایستی تکیه بر اصل اقتصاد مقاومتی، به دلیل شرایط اقتصادیِ حاکم بر شهر و در سطح کلانِ کشور داشته باشد؛ نکته مورد تاکید ما، کاهش هزینه‌های غیر ضرور و تمرکز بر درآمدهای پایدار و توسعه عمران شهر است.

وی با اشاره به اینکه اهمیت کارآفرینی کاملا روشن و مشخص است، گفت: با وجود اینکه شورای شهر و شهرداری نقش موثر و مستقیمی در این حوزه ندارد، ولی به صورت جدی در این حوزه دغدغه‌‎مند هستیم و یکی از اقدامات شاخص شهرداری که براساس سیاست‌های شورای شهر در این جهت صورت گرفته، ایجاد مراکز رویش نوین با هدف ایجاد اشتغال و رونق درآمدزایی به ویژه در محلات هدف بازآفرینی و مناطق کم‌برخوردار بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تاکید کرد: در حال حاضر ۷ مرکز رویش در حاشیه شهر فعال می‌باشد، در این مراکز تا کنون بیش از ۷۰۰ نفر به مرحله آموزش و اشتغال رسیده‌اند؛ در حال حاضر ۱۰ مرکز رویش از محل پروژه‌های زودبازده و ۱ مرکز رویش هم از محل بودجه ملی در دست احداث است.

موحدیان ادامه داد: براساس گزارش شهرداری، سال آینده ۴ مرکز به بهره‌برداری خواهد رسید؛ قطعا این مراکز موجب امیدآفرینی و تقویت هویت محلی در محلات مورد نظر می‌شود.

وی در ادامه با تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان گفت: شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، یک مجموعه مدیریتی جوان را تجربه می‌کند که نشان از باورمندی ما به جوانان است؛ دیگر تجلی باورمندی شورای ششم به جوان، تشکیل کمیسیون ویژه ورزش و جوانان بوده که اقدامات مختلف و متنوعی در این جهت صورت گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: فرمایشات رهبری پیرامون حوزه جوانان، بسیار حائز اهمیت بوده که باید مورد توجه همگان، به ویژه نسل جوان قرار گیرد؛ دستگاه‌های متولی باید دغدغه‌های نسل جوان را برطرف و به حداقل برسانند؛ نسل جوان، نسل مولد و پویای کشور است و پرداختن به این حوزه، تضمین‌کننده آینده کشور و رشد و توسعه همه‌جانبه آن است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true