×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
سرنوشت‌مان در گرو انتخاب درست

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی تا کمتر از ۲۰ روز آینده برگزار می‌شود که تلاش‌ها و نتایج فعالیت‌های مجلس حاضر، سطح توقعات را در انتخاب افراد شایسته و اصلح بالا برده و تعابیر مختلف رهبر معظم انقلاب از مجلس یازدهم به ویژه تعبیر مجلس انقلابی، حکایت از نقش موثر افرادی توانا، با تجربه، با سواد و پرتحرک در دوره حاضر را دارد.

با تاسی به فرمایشات مقام معظم رهبری با مجلسی‌ها، سر جمع می‌تواند به مجلس یازدهم نمره قبولی خوبی داد، مجلسی که در قانون‌گذاری لاپوشانی نکرده، برای مسیر حرکت خود نقشه راه مشخصی داشته، توانسته قوانین مهم و راهبردی به تصویب برساند و ضمن توجه به موضوعات و مسائل اساسی، به مسائل کوتاه مدت نیز توجه داشته باشد.

تعامل مجلس با دولت و مجالس محلی (شوراهای شهر و روستا) نیز در سطح بالایی برقرار بوده و نقش مجلس از سطوح راهبردی و کلان نظام، تا سطوح خرد و جزء پخش شده است که جای خداقوت به تک تک نمایندگان حاضر دارد.

اما یازدهم اسفند، فرصت انتخاب جدیدی برای هم‌وطنان عزیز است به نحوی که با عقلانیت کامل و توجه به رفتار عدالت‌گونه در انتخاب‌ها و توجه اولاتر به حضور معنوی و پرشور در پای صندوق‌های رای، بهترین‌ها، شایسته‌ترین‌ها و اصلح‌ترین‌ها که بتوانند موفقیت‌های مجلس را ادامه داده و نقاط ضعف را برطرف نمایند، انتخاب کنند.

به عنوان عضو شورای شهر مشهدالرضا(علیه‌السلام) جهانشهر برکت و کرامت، از کلیه نمایندگان منتخب توقع دارم که خیرخواه و دلسوز مردم بوده و عادل باشند و به‌صورت ویژه مانع اسراف در دولت و ارکان حاکمیت شده و خود نیز مراقب بیت‌المال باشند.

توجه به سطح بالای اثرگذاری مشهدمقدس به عنوان دومین شهر مذهبی جهان اسلام در معادلات داخلی، منطقه‌ای و جهانی و توجه به زیرساخت‌های مورد نیاز آن که بایستی با کمک ویژه دولت برطرف شود، حل بحران آب و تقویت ویژه مسیرهای دسترسی به قبله‌گاه شیعیان مشهدالرضا(ع) از طرق مختلف زمینی و هوایی و تقسیم منابع مورد نیاز بر اساس عدالت جغرافیایی، از جمله دیگر توقعات موجود از نمایندگان منتخب دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

مشهدمقدس از حاشیه‌نشینی رنج می‌برد و عدم سیاست‌گذاری درست در حوزه مهاجرت، باعث کوچ زیاد به سمت مشهد شده و نبود سیاست‌های مناسب باعث آلودگی زیاد این شهر مذهبی و زیارتی گردیده است؛ آلودگی نیروگاه‌ها، عمر بالای وسایل نقلیه عمومی و عدم استفاده از وسایل نقلیه مجهز به انرژی‌های پاک، نگرانی‌های دیگری است که می‌توان با تعاملات بالای مجلس و دولت و پیش‌بینی منابع لازم در بودجه دولت، در شهر مشهدمقدس حل و فصل گردد.

در پایان لازم است یادآور شوم همانند حضور چشم‌گیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور مردم در پای صندوق‌های رای یازدهم اسفند ماه، مجدد باعث شکست خوردن دسیسه‌های دشمنان این انقلاب و نظام خواهد شد و یقین دارم مردم شریف مشهد و کلات نیز افراد شایسته‌ای انتخاب و حتما شورای شهر نیز ضمن تعامل حداکثری با منتخبین دوره جدید مجلس شورای اسلامی، می‌تواند گام‌های موثری را در ۲ سال پایانی دوره ششم شورای شهر نیز بردارد.

مجید طهوریان عسکری

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true