×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
یادداشت/ قُمار نقد

به گزارش «چشم شهر»، محمد شیخانی، مدیر روابط عمومی شورای اسلامی شهر مشهد در یادداشتی نوشت:

مباحث مطروحه روزهای اخیر از سوی منتقدان شهری و طرح این مبحث که پول شهرداری …. است (آگاهان می‌دانند چه واژه‌ای در فضای خالی بیان شده است) نباید در هیئت امام حسین علیه السلام هزینه شود، بسیار دردآور بود و هست زیرا کلیت یک مجموعه عریض و طویل به نام شهرداری را هدف قرار گرفته و نانی زیر سوال رفته که بر سر سفره بیش از ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم عطرآگین است؛ مدعی شاید عنوان کند کلیپ تقطیع شده اما حتی اگر این ادعا نیز صحت داشته باشد از اصل موضوع نمی‌کاهد و جسارت صورت گرفته تقلیل نمی‌یابد.

 

به یاد دارم سال‌ها قبل در مطلبی از قول امام حسین علیه السلام خواندم که “لقمه حرام” عامل اصلی شقاوت مردم کوفه در جریانات منتهی به واقعه عاشورا بوده، اینک اما هرچه می‌گردم در این پرسنل(شهرداری و شورا) نه تنها شقاوتی نمی‌بینم بلکه در مدت کوتاه همکاری با آنان، جز صداقت و خدمت ندیده‌ام؛ علاوه بر این سفره شهرداری چه بخواهیم و چه نخواهیم بزرگ و فراخ است؛ خانواده عظیمی از این خوان ارتزاق می‌کنند، پاکبانان خدوم را به کدامین گناه در این پول… ( شرم تکرار تعبیر دارم) دخیل کردید؟ کارگر فصل استقبال از بهار را به کدامین استدلال در مغلطه خود آوردید؟

 

شاید بگویید در مجموعه‌ شهری هم عده‌ای هستند که خلاف جریان آب شنا می‌کنند؛ به فرض که فرمایش شما متین باشد، اثبات این مسئله راه دارد؛ دستگاه ناظر دارد و متولی خاص خویش؛ چرا باید در کلام خود خُشک و تر را یکی قرار دهیم؟ قطعاً این اظهارات جامعه بزرگی را اندوهگین ساخته و شایسته است و بایسته که به نحو مقتضی عذرخواهی رسمی صورت گیرد تا اندکی از آلام و اندوه ایجاد شده برای مخاطبان وسیع کاسته شود.

 

یادمان باشد نقد و اظهارنظر، قمار نیست که اگر اشتباه کردیم بار دیگر فرصت قماری دیگر فراهم باشد؛ گاه با یک نقد یا اظهارنظر غیرصحیح آب فراوانی از جوی می‌رود که مجال بازگشت برایش فراهم نیست.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true