×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
صدور پروانه توسط شرکت‌های خارج از محدوده شهری مشهد ممنوع است

به گزارش «چشم شهر»، شرکت‌های حمل‌ و نقل بار و رانندگان وسایل نقلیه باری سنگین و نیمه سنگین موظفند برنامه تردد وسایل نقلیه خود در مناطق مختلف شهری را به نحوی تنظیم کنند که تردد و توقف آنها در محدوده‌های مکانی مطابق زمان مشخص شده صورت گیرد.مجوز تردد مدت دار؛ تنها برای ناوگان باری سنگین و نیمه سنگین دارای پروانه فعالیت برای تردد در محدوده‌ها و زمان‌های مجاز اعلام شده ، بصورت یک ماهه تا سه ماهه و به تشخیص کمیسیون صادر می‌شود.

 

مجوز تردد موردی نیز به منظور فراهم آوردن امکان تردد ناوگان باری برون شهری دارای بارنامه مشهد در زمان‌های مجاز اعلام شده، در ساعت معین و با تشخیص کمیسیون صادر می‌شود.

 

در همین راستا سید جعفر شمس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: برخی از شرکت‌های مستقر در شهرهای اطراف مشهد اقدام به صدور پروانه فعالیت و اشتغال برای ناوگان باری درون شهری مشهد می‌کنند که برای تردد در داخل شهر مشهد معتبر نیست و رانندگان متحمل هزینه‌های اضافه و جریمه می‌شوند.

 

وی با اشاره به مکاتبه با شهرستان‌های دیگر و یادآوری قوانین مربوطه به آن‌ها، افزود: شهرداری‌ها و شرکت‌های تابعه آن‌ها موظفند تنها برای آن دسته از متقاضیانی که در همان شهر و یا روستاهای حریم شهر ساکن هستند پروانه صادر کنند و برای این کار باید مدارک و مستندات کافی مبنی بر سکونت اخذ شود. همچنین هر خودرو باری موظف است پروانه‌ها و مجوزهای مورد نیاز را از شهر محل خدمت خود تهیه کنند.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درونشهری شهرداری مشهد تاکید کرد: شهروندان باید بدانند رانندگانی که پروانه خود را از شرکت‌های تحت نظارت سازمان اخذ نکرده اند، دوره‌های آموزشی مربوطه را طی نکرده و گاهی گواهی عدم سوءپیشینه نیز ندارند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به امکان بررسی تردد خودروهای حمل و نقل بار درون شهری در ماه‌ها و سال‌های گذشته توسط سیستم‌های هوشمند این سازمان و مرکز کنترل ترافیک، خودروهای متخلف در این زمینه توسط عوامل نظارت و بازرسی سازمان شناسایی و جریمه می‌شوند.

 

شمس خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا شرایط ویژه ای را برای سهولت پرداخت هزینه‌های اخذ پروانه توسط رانندگان فراهم کنیم تا این عزیزان دغدغه ای در این زمینه نداشته باشند. در این راستا طرحی آماده شده که در صورت تایید مقامات ذی‌ربط امکان پرداخت اقساطی برای رانندگان فراهم می‌شود.

 

گفتنی است هسته مرکزی شهر در ایام نوروز پر ازدحام‌ترین نقطه مشهد است و عدم کنترل تردد خودروهای باری نیمه سنگین و سنگین می‌تواند حوادث جبران ناپذیر ترافیکی، اجتماعی و امنیتی را به بار بیاورد لذا تمامی شرکت‌ها موظف هستند تنها نادگان دورن شهری مشهد و حومه آن پروانه و مجوز صادر کنند.

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true