×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
مشهد ۱۴۲۵ نیازمند ۴۹ میلیون مترمکعب آب است

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، حسن کریمدادی در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط انتقال پساب و احداث مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی ذخیره پساب با اشاره به کاهش نزولات آسمانی طی سال‌های اخیر، اظهارکرد: همین موضوع موجب شد که شورای شهر به ناچار اولین قدم برای تامین آب فضای سبز مورد نیاز شهر را بردارد.

وی با بیان اینکه فضای سبز و بوستان‌های مشهد در سطح کشور، زبان‌زد است و شهری مفرح و بانشاط و سرسبز شناخته می‌شود، گفت: طبیعی است که حفظ این شرایط نیازمند تدابیر مناسب بود که برهمین اساس برنامه میان‌مدت ۴ ساله را مورد بررسی قرار دادیم‌.

کریمدادی با بیان اینکه براساس آمار شرایط بارندگی امسال، نسبت به سال گذشته دو برابر شده و به ۸۷‌.۵ میلی‌متر رسیده، افزود: با این حال، تا رسیدن به میانگین ۱۳۰ میلی‌متر فاصله زیادی داریم.

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: امسال ۲۴ میلیون مترمکعب آب برای فضای سبز شهر نیاز داشتیم و در افق ۱۴۲۵ این عدد به ۴۹ میلیون مترمکعب خواهد رسید؛ مسلم است که این نیاز از سدها و چاه‌ها قابل تامین نبوده و باید از بازچرخانی آب بهره‌گیری کنیم.

کریمدادی با بیان اینکه بسته کارشناسی دقیقی در این خصوص با همت مدیریت شهری مشهد تهیه و تنظیم شد، گفت: اولین قدم، خرید پساب بود که شورای شهر با تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان به مدت ۲۵ سال نسبت به خرید پساب اقدام نمود.

وی افزود: به منظور انتقال پساب از پرکندآباد، این پروژه به طول ۱۵ کیلومتر در دستورکار قرار گرفت و امیدواریم با همراهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) حتی کمتر از ۱۸ ماه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

کریمدادی با تقدیر از حمایت‌های استاندار که آب کالورت التیمور را با دبی ۳۰۰ لیتر بر ثانیه به صورت رایگان تحویل شهرداری مشهد می‌دهند، اظهارکرد: تصفیه‌خانه هم ایجاد خواهیم کرد که سالانه ۷ میلیون مترمکعب آب را در اختیار مدیریت شهری قرار می‌دهد.

وی از پیگیری برای اجرای پروژه تصفیه‌خانه‌های آزادی، سیدی و آفتاب خبرداد و گفت: درحال حاضر، تصفیه‌خانه چهل‌بازه با دبی ۵۰ لیتر بر ثانیه فعال بوده که در کشور جزو بهترین‌هاست.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true