×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
حل آسیب‌های اجتماعی با نقش‌آفرینی هیئات مذهبی

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، حجت‌الاسلام حسن منصوریان در آیین تجلیل از پیرغلامان و خادمان آستان حسینی و تکریم هیئات، با بیان اینکه در عقل عملی، هیات و کارکرد آن بسیار وابسته به مقتضیات زمان است، اظهارکرد: گاه هیات باید انقلاب کند، گاه باید تبیین‌گری کرد، گاه باید فقط عَلَم سید‌الشهدا(ع) را نگاه داشت و گاه باید فعالیت‌های اجتماعی انجام داد.

وی گفت: در برخی اوقات، یکسری مسائل و معضلاتی پیش می‌آید که نسخه شفابخشی برای آن وجود ندارد، مگر ورود هیات اباعبدالله‌الحسین(ع).

حجت‌الاسلام منصوریان با اشاره به نسخه مترقی هیات‌های مذهبی، افزود: هیئات باید فارغ از مباحث معرفتی و شور و شعور حسینی، در مسیر حل یک مساله و آسیب از جامعه گام بردارند؛ به نیابت از امام‌رضا(ع) هیئات مذهبی باید پای کار بیایند چراکه شبیه‌ترین حالت روحی به امام‌رضا(ع) را خادمان، سینه‌زنان و هیاتی‌های شهر امام‌رضا(ع) دارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تاکید بر اینکه هیئات باید به مسائل اجتماعی وارد شوند چراکه حل این معضلات با بودجه‌ها و امکانات دولتی میسر نیست، تصریح کرد: در این شهر حدود ۱۰۰۰ کودک کار داریم؛ اگر هیات‌ها در این خصوص پای کار بیایند، قطعا این آسیب حل شدنی است.

حجت‌الاسلام منصوریان با اشاره به حدود ۹۰۰ گرسنه‌ مطلقی که در شهر امام‌رضا(ع) داریم، گفت: در این شهر بالغ بر ۲ هزار خیریه فعال بوده، آیا هر ۲ هیات نمی‌توانند یک شهروند گرسنه را سیر کنند؟ حجم خیرات و هزینه خیرین در مشهدمقدس بسیار بالاست ولی متاسفانه فعالیت‌ها و عملکردها جزیره‌ای است و لذا نتیجه‌ای شاهد نیستیم.

وی از آمادگی مدیریت شهری برای تعامل با هیئات مذهبی خبرداد و افزود: ترویج «فرهنگ» را نباید حکومتی کرد و در مقابل باید هیات‌ها را به امکانات لازم تجهیز کنیم تا در عرصه مقابله با آسیب‎‌های اجتماعی گام بردارند؛ دستگاه‌های حاکمیتی باید در این عرصه یک قدم عقب نشسته و تسهیلگری و تنظیم‌گری، جایگزین تصدی‌گری شود و هیات‌‌ها توانمند شوند تا با ورود مساله‌محوری، این معضلات و ناهنجاری‌ها در این شهر معنوی از بین برود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true