×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
پرهیز از تعریف پروژه‌های زمان‌بر در قالب «پروژه‌های زودبازده»

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، سیدابراهیم علیزاده در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه که مشترک با کمیسیون‌های شهرسازی و معماری، ساماندهی حاشیه شهر و فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس که با دستورکار بررسی طرح پروژه‌های زودبازده ۲ برگزار شد، اظهارکرد: عملکرد شهرداری در این حوزه خوب بوده و براساس بازدیدهایی که داشته‌ایم، پروژه‌هایی که عملیات اجرایی آنها آغاز شده، رضایتمندی بسیار خوبی را ایجاد کرده است.

وی گفت: نگاه و تاکید شورای شهر برای اجرای فاز دوم پروژه‌های زودبازده و اعتمادساز، آسیب‌شناسی و رفع ایراداتی است که در مرحله نخست با آن روبرو بودیم؛ این مسائل باید با قوت بیشتری برطرف شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه براساس مصوبه شورای اسلامی شهر، در سال نخست فعالیت شورای ششم مقرر شد ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی تعریف کنیم تا ظرف یک سال انجام شوند، افزود: یکی از آسیب‌‎های این حوزه، تعریف و پیش‌بینی ۳۸ پروژه دارای تملک با ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب پروژه‌های زودبازده است؛ طبیعی است که تملک، فرآیندی زمان‌بر بوده و تحقق آن ظرف یک سال میسر نیست.

علیزاده تصریح کرد: در مرحله نخست اجرای پروژه‌های زودبازده و اعتمادساز، مسیری را دنبال کردیم که پیش‌برد و تحقق آن، بعضا ضعیف بوده و ضعف دیگر مربوط به انتخاب پروژه‌هاست؛ گرچه برای نظر مردم احترام قائل شدیم و تمامی نظرات آنها را در برنامه اجرایی قرار دادیم.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد تحرک بیشتر در سازمان بازآفرینی برای اجرای پروژه‌های زودبازده، گفت: در سال نخست فعالیت، کمتر شاهد پروژه‌های محرک توسعه و تاثیرگذار بودیم که این رویکرد باید در سال دوم اصلاح شود.

علیزاده با بیان اینکه شهرداری از تعریف و اجرایی کردن پروژه‌های زمان‌بر که تحقق آنها ظرف یک سال میسر نیست، پرهیز شود، افزود: در تخصیص اعتبارات پروژه‌های زودبازده ویژه محلات هدف بازآفرینی، دو شاخصه کمبود سرانه‌ها و جمعیت ساکن نیز در طرح جدید باید لحاظ شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: در اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱، اعتبارات لازم برای اجرای فاز مطالعاتی پروژه‌های جدید را پیش‌بینی خواهیم کرد تا سال آینده وارد فاز اجرایی شویم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true