×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تقدیر از ارکان معاونت عمران‌، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، جلسه کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد مقدس و سازمان‌ها و مجموعه‌های ذیل این حوزه، به منظور ارائه گزارش عملکرد اقدامات در اربعین حسینی (ع) و دهه پایانی ماه صفر برگزار شد.

** خدمت‌رسانی دهه پایانی صفر بیانگر ظرفیت‌های نهفته مدیریت شهری بود

ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این جلسه با بیان اینکه همبستگی ویژه‌ای را در نهادهای مختلف، به ویژه شهرداری برای خدمت‌رسانی به زوار امام‌رضا(ع) در روزهای پایانی ماه صفر شاهد بودیم، اظهار کرد: عملکرد شهرداری مشهد در این خصوص درخشان بود و از ارکان مختلف مدیریت شهری کمال تقدیر و تشکر را داریم.

وی گفت: یکی از نقاط عطف عملکردی مدیریت شهری در این ایام، بهره‌گیری از اقدامات ابتکاری و جدید بود؛ فعالیت‌هایی که برای نخستین بار شاهد اجرایی شدن آنها بودیم.

فرهمندی افزود: تمامی سازمان‌ها و مجموعه‌های ذیل معاونت عمران، حمل‎‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد مقدس تمامی ظرفیت‌های تخصصی و اجرایی خود را پای کار آوردند که نشان می‌دهد ظرفیت‌های نهفته بسیاری در این شهر داریم و اگر متبلور شود، حلال بسیاری از مسائل شهر خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌‎ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به برآوردهای نهادهای دولتی مبنی بر حضور ۸ میلیونی زائر در مشهدالرضا(ع)، تصریح کرد: برآوردها و پیش‌بینی‌ها باید اصولی و براساس مصادیق قابل اتکاء باشد در غیر اینصورت موجب تحمیل هزینه به نهادهای خدمت‌رسان در این ایام می‌شود؛ نهادهایی که عمدتاً عمومی بوده و از محل اعتبارات و بودجه‌های مردمی هزینه‌‎های آنها تامین می‌شود.

** عملکرد مدیریت شهری در ایام پایانی ماه صفر شایسته تحسین بود

سید ابراهیم علیزاده، نایب رئیس کمیسیون عمران‌، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز در این جلسه ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته، اظهار کرد: عملکرد و فعالیت‌های انجام شده توسط بخش‌های مختلف مدیریت شهری در ایام پایانی ماه صفر، بسیار عالی بود که شایسته تحسین است.

وی افزود: البته پیش‌بینی‌ها و برآوردها در خصوص حضور بسیار بیشتر زائران در مشهدالرضا(ع)، همزمان با روزهای پایانی ماه صفر محقق نشد و ظرفیت‌های اسکان اضطراری متعددی که در نظر گرفته بودیم، بلااستفاده ماند.

** مانور خدمت دهه آخر صفر؛ تجلی اراده مدیریت شهری

مجید دبیریان، عضو کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز همدلی و عزم مدیریت شهری برای خدمت به زائران رضوی در دهه پایانی ماه صفر را نکته بسیار ارزشمندی دانست و گفت: خدمت‌رسانی در این ایام نشان داد که اگر شهرداری، شورای شهر و مدیریت شهری مشهد مقدس اراده بر انجام کاری را داشته باشند، قطعاً آن را به ثمر و نتیجه خواهد رساند.

دبیریان اقدامات مدیریت شهری در این ایام را مانور بسیار خوبی برای بازه‌های زمانی خواند که میزبان میلیون‌ها زائر امام مهربانی‌ها هستیم و اظهار کرد: مدیران و معاونان و تمامی ارکان شهرداری در این ایام در کف میدان و صحنه خدمت حاضر بودند؛ این رویکرد نشان‌دهنده حاکم بودن همدلی است.

وی افزود: خدمتی بالاتر از میزبانی شایسته از زوار علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در دوران خدمتی ما نیست و باید قدردان این فرصت و موهبت الهی باشیم.

** پرهیز از تداخل ماموریت‌های سازمانی

حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر و عضو کمیسیون عمران، حمل‌‎ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز در این جلسه با تقدیر از عملکرد شایسته شهرداری مشهد در ایام پایانی ماه صفر، اظهار کرد: در شرایطی که شاهد حضور میلیونی و پیک سفرها هستیم، معمولاً دستگاه‌ها عملکرد عالی ندارند و سقف ارزیابی‌ها را می‌‎توان به تراز “خیلی خوب” نسبت داد.

وی افزود: یکی از نکات حائز اهمیت در خصوص ایام خاص و مناسبت‌های ملی و مذهبی که حضور میلیونی زوار در مشهدالرضا(ع) را داریم، دوری کردن از خلط ماموریت‌هاست و هر دستگاه و سازمان باید مسئولیت و رسالت‌های تعریف شده برای خود را انجام دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با انتقاد از عملکرد ستاد اربعین کشور، گفت: عملکرد این مجموعه به هیچ وجه شایسته نبود؛ به واسطه همین سوء مدیریت‌ها بود که اتوبوسرانان ما یک هفته در هوای گرم مهران پشت مرز معطل بودند.

موحدیان تصریح کرد: مراتب اعتراض و نارضایتی خود را بابت بی‌نظمی‌های ایام اربعین را باید به وزیر کشور و وزیر امور خارجه اعلام کنیم.

** بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود برای کاهش تحمیل هزینه‌ها

حسن کریمدادی، عضو کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس هم در این نشست با بیان اینکه بخش‌های مختلف مدیریت شهری در روزهای پایانی ماه صفر عاشقانه و از روی اخلاص خدمت‌رسان زائران امام‌رضا(ع) بودند و قدردان زحمات آنها هستیم، اظهار کرد: مدیریت شهری حسب دغدغه‌مندی خود و به منظور تسهیل خدمت‌رسانی به زوار اربعین در کشور عراق نسبت به اعزام اتوبوس اقدام کرد.

وی گفت: در چنین شرایطی شاهد بعضی کارشکنی‌ها بودیم و لذا به منظور حفظ حرمت‌‌ها، به ویژه حرمت اتوبوسرانان خدوم مشهدی، از سال آینده باید در خصوص سرویس‌دهی و اعزام اتوبوس در ایام اربعین تجدید نظر کنیم.

کریمدادی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از تجارب و نقاط ضعف و قوت خدمت‌رسانی به زوار دهه پایانی ماه صفر افزود: معاونت‌های فرهنگی، خدمات شهری و عمران و حمل‌ونقل شهرداری باید در نشست‌های سه‌جانبه در این خصوص به بحث و تبادل‌نظر بپردازند تا از این طریق بتوانیم مدیریت هزینه‌ داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با تحمیل هزینه‌های مازاد و غیرضرور به مدیریت شهری مخالف هستیم و برای ارائه خدمت به زوار باید از ظرفیت‌های مردمی و زیرساخت‌های متعلق به شهرداری بهره بگیریم؛ تجلی ارزشمندی از این نحوه خدمت‌رسانی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی را در روزهای پایانی ماه صفر در منطقه ثامن شاهد بودیم.

در پایان این جلسه، از معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک، مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌ها، مدیران کل و همه زیرمجموعه‌های این معاونت به واسطه ارائه خدمات مطلوب به زوار اربعین حسینی (ع) و دهه پایانی ماه صفر تقدیر و تشکر به عمل آمد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true