×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
دولت، شهرداری و مردم؛ ۳ رکن اساسی در تحقق هوای پاک

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، حسن موحدیان در آغاز شصت و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ضمن تبریک حلول ماه رجب و میاد امام‌ محمدباقر(ع)، اظهارکرد: امیدواریم به برکت این ماه و عنایات ائمه(ع)، توفیقات مضاعف شامل حال همه ما شود.

وی با بیان اینکه والاترین عبادت‌ها، خدمت به مردم است، گفت: در این ماه‌های مبارک، باید بیش از پیش در جهت خدمت به مردم تلاش کنیم.

موحدیان در ادامه با تقدیر از زحمات «سیدعبدا… ارجائی»، شهردار سابق شهر مشهد مقدس، افزود: براساس قانون، شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نسبت به انتخاب «جواد اصغری» به عنوان سرپرست شهرداری مشهد مقدس اقدام نمود؛ چهره‎‌ای که برخاسته از بدنه شهرداری است، در جایگاه‌‎های مدیریتی مختلف خدمات‌رسانی داشته و ساختارهای تشکیلاتی را به خوبی می‌شناسد.

وی با بیان اینکه عملکرد شهرداری در ۲ ماه پایان سال، نسبت به تمام سازمان‌های دیگر چندین برابر می‌شود، تصریح کرد: برای پشت سر گذاشتن این شرایط باید فردی کاربلد انتخاب می‌شد؛ آرزوی توفیق برای سرپرست شهرداری مشهد مقدس داریم و امیدواریم اولویت‌های شورای شهر با سرعت بیشتری دنبال شود.

موحدیان در ادامه با اشاره به تعطیلی چندهفته‌ای جلسات علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، گفت: در ابتدا باید توجه داشت که هیچ الزامی برای برگزاری هفتگی و مستمر جلسات علنی وجود ندارد و این جلسات براساس دستورکارها برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه عدم برگزاری جلسات علنی به معنای تعطیلی شورای اسلامی شهر نبوده و همکاران ما در هفته‌های اخیر، به صورت شبانه‌روزی درگیر اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ بودند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: بارش برف و برودت هوا در هفته گذشته، لزوم بر صرفه جویی انرژی نیز مزید بر طولانی شدن عدم برگزاری جلسات علنی شد.

موحدیان با تقدیر و تشکر از ارکان مختلف شهرداری که زحمات شبانه‌روزی برای خدمات‌رسانی مطلوب به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی متحمل شدند، گفت: در شرایط بحرانی نباید متصور بود که همه مشکلات به یکباره حل و فصل شوند ولی تمام بخش‌های گوناگون شهرداری به جد پای کار بودند.

وی در ادامه با اشاره به فوت یکی از پاکبانان عزیز مشهدی در سانحه تصادف رانندگی، اظهارکرد: برخی گمان می‌کنند که شهر متعلق به آنهاست و به هر نحوی که تمایل دارند، می‌توانند رانندگی کنند.

موحدیان با بیان اینکه سال گذشته نیز چندتن از نیروهای خدوم و زحمتکش پاکبان را به دلیل مشابه از دست دادیم، گفت: پاکبانان مهمترین عوامل سازمانی شهرداری هستند ولی هرساله متاسفانه تعدادی از این نیروهای ارزشمند را به دلیل برخی بی‌توجهی‌ها، با وجود رعایت اصول ایمنی، از دست می‌دهیم.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی ا اروپا داشت و ضمن محکومیت این اقدام شنیع، گفت: کشورهای اروپایی و آمریکا از آزمون و خطاهای خود عبرت نمی‌گیرند؛ سپاه پاسداران، نیروی مسلح رسمی است که در قانون اساسی کشور به رسمیت شناخته شده و این اقدام و تصمیم اخیر، نشان از عدم فهم دقیق اروپاییان نسبت به مسائل بین‌المللی و یا عصبانیت آنها از دست پیدا نکردن به اهدافی است که اخیرا دنبال می‌کردند.

قانون هوای پاک، دیگر محور سخنان رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این جلسه بود و موحدیان در این باره اظهارکرد: کلانشهرهای کشور به لحاظ آلودگی هوا، به ویژه در فصل پاییز و زمستان که شاهد وارونگی هوا هستیم، مشکلات اساسی دارند؛ در کنار دولت برای اجرای قانون هوای پاک و شهرداری با نوسازی ناوگان، همراهی مردم در استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز بسیار حائز اهمیت است.

موحدیان گفت: باید توجه داشت که تعطیلی مدارس و … گره‌گشا نیست و همه باید در این حل مشکل آلودگی هوا دست به دست هم بدهیم.

وی در پایان با بیان اینکه طی روزهای اخیر بداخلاقی‌هایی نسبت به شهردار سابق مشهد در فضاهای مختلف صورت گرفت، افزود: نقد و انتقاد حق همه است ولی تهمت و افترا را در آخرت باید پاسخگو بود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true